Corsa B ABS bremser hele tiden ???

Hej,

Jeg har en Opel Corsa B fra 1998. Bilen er nysynet og kører perfekt, dog synes jeg at have lidt problemer med det jeg tror er ABS systemet !

Ved forrige syn skiftede jeg skiver og klodser foran. Jeg skiftede også de forreste fjedre.

Siden skiftet af ovenstående virker det som om at bilen ABS bremser på venstre forhjul. I starten var det mest ved venstre sving, men nu synes det også at ske ved ligeud opbremsninger.

Jeg har også haft mistanke til de nye fjedre i og med det er en skurende lyd der kommer ved opbremsning. Når jeg træder på bremsepedalen virker det ikke som den slår igen, som ved en normal hård ABS opbremsning.

Nogen gange kommer lyden også efter jeg har sluppet bremsen ( lidt som om der er et eller andet der skal på plads igen - Fjedre ?? )

Jeg er lidt rådvild og håber der er nogen af Jer derude, der kan guide mig i den rigtige retning af, hvad fejlen kan være.

Hilsen Jan
Hej, Jeg har en Opel Corsa B fra 1998. Bilen er... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hva'så Jan... fandt du årsagen?
Hej alle, hermed det lovede resultat af mine udskejelser ( og tak for alle de kvalificerede bud jeg fik fra Jer ).

Dagen efter jeg oprettede indlægget begyndte min ABS lampe at lyse ( sjovt efter 2 år ). Jeg bemærkede, at når lampen lyste, så bremsede bilen uden at lave lydene. Jeg prøvede derfor at fjerne ABS sikringen ( slukker også for speedometeret ) og kørte en dag eller to uden problemer. Så satte jeg sikringen i igen, hvilket resulterede i at bilen lavede lydene igen !

Jeg havde købt nye skiver og klodser ( Mekonomen ), som jeg efterfølgende monterede. I forbindelse med monteringen motionerede jeg bremseslangen så godt jeg kunne og sørgede for at børste med stålbørste og fjerne alt snavs ved monteringen.

Det er nu 5 dage siden jeg skiftede bremserne, og der har intet været siden.

Om det var bremseslangen eller skiver/klodser ved jeg ikke, men der var ihvertfald et eller andet ved min gamle installation, som aktiverede ABS funktionen hele tiden.

Problemet løst med nye bremser :-)

Til orientering har jeg efterfølgende målt mine ABS sensorer igennem, og de fejler intet.

Igen tak for de mange tip, Jan
det lyder godt, det er nu bare rarest når det virker.
kom i tanke om at min egen corsa gjorde lignende for nogle år siden.
det viste sig at være den ene ledning til den forreste abs sensor (min fejl kom når jeg nåede 100 Km/t)
jeg klippede ledningen over hvor den var blevet slidt, lodede det sammen og fleks om, siden da ingen problemer :-)

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis