Spot med lav byggehøjde

Søger spot med lav byggehøjde.

I vores kælderen er det betondæk som loft. Jeg vil gerne ha sat troldtekt op - og da der i forvejen ikke er ret højt til loftet overvejer jeg at undlade forskalning og skrue troldtekt direkte i loftet.

Så kommer udfordringen med at finde lys der kan sættes i sådan et loft.
Dem jeg kan finde ligger ofte i 6cm og opad - og det bliver jo for meget da der er 2,5 - 5 cm alt efter om der kommer forskalning imellem eller ej.

Hvad findes der af muligheder for lys? Det må godt stikke lidt nedenfor - hvis det kan laves pænt - men som udgangspunkt skal det helst skjules.

Vil helst køre 230v og undgå trafo'er - men er åben for alle forslag.

Regner med mange spot - så stk-pris er selvfølgelig også et issue.

Ved godt det er mange krav - men er der nogen der ved hvad der kunne være en mulighed?

Alle forslag er velkomne 

Mvh Mikael
Søger spot med lav byggehøjde. I vores kælderen... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 14 aug 2012 09:27
 
Jeg har sat nogle op fra onkel Harald under mine køkkenskabe - de er kun 7,5mm høje og har en god varm farve og farvegengivelse - vil tro Ra er over 80.

De findes på side 23 i nyeste katalog og koster kr. 199,- for 4 stk incl. strømforsyning.

http://publikationer.harald-nyborg.dk/o/




Hej EISOE

De nævnte spot, hvor lange ledninger kommer de med, og er det som en stjerne ud fra traffor, eller som perler på en snor?
Skrevet af EISOE på 15 aug 2012 12:57

Nej - langtfra. Men de giver altid mere lys pr. W og har længere holdbarhed hvis de ikke bliver for varme.

De springende punkter er lysfarven og farvegengivelsen i forhold til glødelamper og sparepærer.

I dag må farvegengivelsen på sparepærer ikke være under Ra 80 - nogle billige led ligger og roder nede på 70 - det er for lidt. Generelt er det blevet meget bedre - jeg købte de spot fra HN efter at have set dem i butikken med lys og de er OK - også efter de er sat op. Bedre end de ret billige LED lysbånd, jeg havde før og som nu er skrottet på grund af for dårlig farvegengivelse. 


Helt rigtig, det er nemlig de ting man skal være opmærksom på, ved billige LED osv

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Skrevet af Daniel p på 15 aug 2012 15:01


Hej EISOE

De nævnte spot, hvor lange ledninger kommer de med, og er det som en stjerne ud fra traffor, eller som perler på en snor?

De kommer med ledning på ca. 1,5m pr. stk og en samledåse og strømforsyning - den har jeg nu ikke brugt.

Jeg købte 2 billige 12VDC strømforsyninger - da jeg skulle bruge dem som 2 x 2 ( 2 stk under hvert skab ) trak ledningerne op bag skabet og monterede dem over skabet. ( har et lampeudtag i væggen over hvert skab )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 15 aug 2012 17:24


OK - tak for info.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis