Spot med lav byggehøjde

Søger spot med lav byggehøjde.

I vores kælderen er det betondæk som loft. Jeg vil gerne ha sat troldtekt op - og da der i forvejen ikke er ret højt til loftet overvejer jeg at undlade forskalning og skrue troldtekt direkte i loftet.

Så kommer udfordringen med at finde lys der kan sættes i sådan et loft.
Dem jeg kan finde ligger ofte i 6cm og opad - og det bliver jo for meget da der er 2,5 - 5 cm alt efter om der kommer forskalning imellem eller ej.

Hvad findes der af muligheder for lys? Det må godt stikke lidt nedenfor - hvis det kan laves pænt - men som udgangspunkt skal det helst skjules.

Vil helst køre 230v og undgå trafo'er - men er åben for alle forslag.

Regner med mange spot - så stk-pris er selvfølgelig også et issue.

Ved godt det er mange krav - men er der nogen der ved hvad der kunne være en mulighed?

Alle forslag er velkomne 

Mvh Mikael
Søger spot med lav byggehøjde. I vores kælderen... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg faldt over en 230 v med kun 55mm indbygning, meeeen prisen er jo os ganske nydelig
Ranlight


og så er der den her men uden pris højden er 50mm

Unelco

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

EISOE - Er de indvendig og er de beregnet til at sætte i loft?

arbejdsmanden. Hvilket område vil du sætte dem i et vådrum? Hvis det er over en bruse hvor højt er der til loftet?

wwww.elbogen.dk - Din El guide
De er beregnet til påbygning - men 7,5 mm er jo ikke meget

Jeg tror godt jeg kunne finde en metode til at indbygge dem de 7,5 mm. Eksempelvis med en Ø 57 hulsav med stop.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej Arbejdsmanden

Hvis du har over 2.25m til loftet må du sætte en spot direkte inde i brusekabinen uanset om det er 12V eller 230V. mht til lav indbygningsspot ville jeg ikke vælge nogen med den gamle model sparepære, men derimod LED pærer som giver et meget bedre lys og de bruger endda mindre strøm + de starter med det samme og så er farvegengivelsen også blevet meget bedre i kvalitets LED pærer.

Mvh Jonas Ebbe

Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
Tak for svar.. jeg må lige hjem og måle højden,da det også bliver i bruser, syntes bare jeg havde hørt at man skulle have nogle der er godkendt til vådrum.
Annonce
LEd giver ikke altid bedre lys. Man skal være opmærksom på visse punkter.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
LEd giver ikke altid bedre lys. Man skal være opmærksom på visse punkter.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
LEd giver ikke altid bedre lys. Man skal være opmærksom på visse punkter.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Skrevet af bouzen på 15 aug 2012 11:02
LEd giver ikke altid bedre lys. Man skal være opmærksom på visse punkter.

Nej - langtfra. Men de giver altid mere lys pr. W og har længere holdbarhed hvis de ikke bliver for varme.

De springende punkter er lysfarven og farvegengivelsen i forhold til glødelamper og sparepærer.

I dag må farvegengivelsen på sparepærer ikke være under Ra 80 - nogle billige led ligger og roder nede på 70 - det er for lidt. Generelt er det blevet meget bedre - jeg købte de spot fra HN efter at have set dem i butikken med lys og de er OK - også efter de er sat op. Bedre end de ret billige LED lysbånd, jeg havde før og som nu er skrottet på grund af for dårlig farvegengivelse. 

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis