Montering af solvarme på fladt tag

Hej 
Jeg skal have monteret et sol varme anlæg på mit garage tag det er fladt og med tagpap.
Jeg laver selv beslaget af reglar men jeg er i tvivl om jeg skal lave afstand/luft imellem den reglar der skal ligge/fastgøres til taget eller den skal ligges i noget tagtæt og så ligges på taget. 

Per
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal jo holde i 25 - 30 år så anvend trykimprægneret træ, og det skal løftes op fra taget, så det ikke bliver opfugtet, ligesom der skal jo stadigvæk være frit løb for vand og snavs/blade til afløb. 

Lav evt. nogle punkter der er inddækket med tagpap, til at løfte det hele op fra taget.
  
Husk at konstruktionen skal kunne bære den ekstra vægt også.
Hej Per.
Og velkommen på LDS.
Du skal have dit solvarme panel op og stå i en vinkel på mindst 45 grader, ellers får du ikke meget energi ud af anlægget. Og så vidt jeg ved, vil det slet ikke kunne virke, hvis det ligger ned. Så du er nød til at lave en form for stativ / sokkel som panelet kan stå i. Og så er det nok en god ide at smørre godt med tagtætnings masse under de steder hvor du skruer beslag eller lægter fast i taget.
Har sælgeren af solvarmen, ikke et stativ, til flade tage, der er der nogle der har.
Så er det i aluminiumsprofiler, så skal du ikke tænke på vedligeholdelse mv.
mvh jens
Skrevet af Orla Nautrup på 01 aug 2012 09:52
Det skal jo holde i 25 - 30 år så anvend trykimprægneret træ, og det skal løftes op fra taget, så det ikke bliver opfugtet, ligesom der skal jo stadigvæk være frit løb for vand og snavs/blade til afløb. 

Lav evt. nogle punkter der er inddækket med tagpap, til at løfte det hele op fra taget.
  
Husk at konstruktionen skal kunne bære den ekstra vægt også.

Ok tak - ja tryk imprægneret træ og det vil jo fint holde 30 år hvis jeg giver det olie engang imellem, og mit tag kan fint holde til vægten.
Tak for svaret...
Per  
Jeg vil anbefale dig at få nogle tagkonsoler monteret i taget som du så efterfølgende kan montere dit skinne system i som cellerne kan stå i.

Du kan se konsolerne på www.jual.dk

De er specielt udviklet til celler og fladt tag

Her kan den ses http://www.youtube.com/watch?v=Y8ghz6o5dyo

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis