Sol paneler.. Kan det betale sig?

Påtænker at skifte et oliefyr ud med naturgas om ikke så længe, og har spurgt til sol paneler, men alle vvs siger det ikke kan betale sig, da det først vil være tjent hjem når det skal skiftes igen.

Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette?

Mvh

Rene
Påtænker at skifte et oliefyr ud med naturgas om... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis coop værdien er på 5.0 får du så 5 kw varme hver gang du køber 1 kw??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

uha det her med varmen fylder meget i vores del af verden. Kendte for år tilbage en ældre amerikaner der bor i Huston, Texas og hans mening om dette var at vi er vanvittige at bo her omkring 55. breddegrad hvor vi bruger halvdelen af vores penge og/eller personlig energi på at holde varmen. Lidt overdrevet men alligevel

 varmetossen


Hej GOM
Ja - selv om det lyder helt fantastisk så er det rigtigt - du bruger 1 Kwh og får 5 Kwh varme - men dit overskud er jo så "kun" 4 Kwh. men det er da heller ikke så ringe endda.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Men husk nu at regne husets estimerede årlige forbrug ud. -så vil det alligevel blive en betydende post. Hvis der er en skorsten er det billigste stadig en brændeovn som tilskud. Det er desværre ikke os alle der har 120 - 130 tusind til et solcelleanlæg.

 varmetossen

Vi har jo gasfyr og radiatorer og jeg har tit tænkt om det kunne betale sig at holde lav varme om dagen og så lige kører en time om aftenen for at få varmet stuen op...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce

Hej Igen

Der var en ting jeg glemte at nævne - den coop værdi gælder kun ved +7 gr. temp. - den falder ved lavere temperaturer og ved - 15 gr. skal VP. afrime så tit så det ikke kan betale sig at køre med den.

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis der er plads i tråden til at vi kommenterer hinanden er her en til Grandold: Du kan overveje en regulering på cirkulationen så den kun kører når der skal bruges varme eller varmt vand. Afhængigt af dit system mht varme i radiatorer og varmt vand er separeret så er det vel termostaterne på radiatorerne der bestemmer dette fremløb så der kun går varme til det varme vand. Ellers kan det måske være en fordel at separere disse fremløb med hver sin pumpe.
mvh

 varmetossen

Er der en der kan prøve at forklare mig hvor mit regnestykke går galt?

Der må jo være noget jeg ikke tager højde for siden så mange anbefaler varmepumpe?
Derudover, hvad skal man forvente af pris på sol fangere siden alle vvs siger det ikke kan betale sig?

/Rene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis