Mazda 626 DITD hoster/hopper

Hejsa,
Jeg har overtaget en gammel mazda 626 DITD 2.0, problemet opstår når jeg kommer op omkring de 3500 omdrejninger, og motoren kold hoster/hopper den ret kraftigt. Det var førhen kun om vinteren problemet opstod når der var rigtigt koldt, men nu er det altså blevet permanent.
Nogen ideer til hvad årsagen til dette er?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg formoder at din Mazda har fået friske filtrer,temperatur føleren i indsugningen kan godt være blevet træt.
René
Takker for svarene, jeg har nu kørt en længere tur i den ~300km, og bemærkede den ikke trak specielt godt i 5. når det gik op ad, den kunne lige holde farten, og intet andet. Bilen har jeg overtaget fra mine forældre, og har kørt i den førhen hvor jeg ikke har oplevet dette.
Om filtrene er skiftet fornyeligt ved jeg faktisk ikke, må jeg lige have undersøgt.
Jeg vil prøve at smide den forbi et værksted, og få deres vurdering på det, da jeg ikke selv er en ørn til biler, men ville blot forhører mig om der var nogen der kendte til lignende symptomer.
Vender stærkt tilbage med et svar på hvad problemet er
jeg har engang set det samme tilfælde manden havde været inde ved en lykke mekaniker og fået udskiftet al hvad der var af tændings dele det var ikke noget der hjalp jeg gav ham det råd st startr motoren i mørke og kigge ned på ledningsnet det kan godt sommetider give gevinst rør ved ledningerne og vrid lidt med dem det kan være et mareridt at finde sådan en gavtyv

PEK

Ja for dælen det vil da være en billig omgang at få skiftet alle tændingskomponenterne.
Som på alle andre dieselmotorer er tændkablerne ret stive så de bliver nok svære at vride.
René
Annonce
Ny gløderør

Skrevet af uldal på 09 aug 2012 04:22
Ny gløderør

Ja det er da mere bekosteligt end at skifte tænding men lige så virkningsløst.

René
Den gør det iøvrigt også omkring 1800 og 2500 rpm, ved ikke lige hvorfor jeg ikke har fået det med. Derudover dør den HELT hvis jeg kører i 3. gear omkring de 3000rpm når den er kold. Skulle jo næsten tro den ikke får noget at leve af?
et kan være en defekt luftmassemåler eller anden sensor, der sender info til motorstyringen.
En tur i en Bosch-test kan måske afsløre det.

Og så har en dieselmaskine -efter min opfattelse- ikke noget at lave ved 3500 rpm inden den er varm, by the way.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu er det heller ikke fordi jeg er oppe omkring de omdrejninger ofte, det har udelukkende været for at at fremprovokere at den sætter helt ud. Jeg skal have den forbi mekaniker næste uge, så må vi se hvad de siger til det, kan jo give forslagene videre hvis de heller ike lige kan spotte hvad der er galt.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis