VANDVARMER beholder

Hej er ny her inde 

har lige et hurtig spørgsmål. bor til leje og har fundet ud af at vi bruger ALT for mange penge på strøm.

der er en gammel metro El-vandvarmer som er fra 1986 og på 35L har snakket med ham om vi ikke kunne få den skiftet. det ville han godt men det er til  

http://www.harald-nyborg.dk/p6352/v...r-carlsbad 

kan det betale sig? 
kan ikke rigtig finde noget nr på den Metro så kan ikke rigtig sige mere om den.

pfh tak



Hej er ny her inde  har lige et hurtig... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sikkert spare lidt på at skifte vandvarmeren, men du spare meget mere ved at skifte bruser til en sparebruser.

kontroller alle jeres strømforbrugere, køb en strømmåler i HN, eller hvor i nu finder en, og sæt den til alle jeres forbrugere, du vil blive overrasket hvor meget strøm nogen ting bruger i standby. en setop box bruger nemt 20w i standby, et ældre tv det samme, en playstation bruger en frygtelig masse strøm når den er tændt, mange PC'er gør også, i vasker sikkert meget tøj, og vaskemaskinen bruger også meget strøm, find ud af hvad der er jeres maskines billigste program(som regel et øko program) og brug det, og kun vaske fulde maskiner, det samme med evt opvasker. et gammelt køleskab kan være en rigtig strømtyv, vi sparede op til 1200 kr om året udelukkende på at skifte vores gamle.

for en 4-5 år siden gik jeg hele huset igennem med en en strømmåler, pillede mange gamle enheder fra standby som brugte meget strøm, skiftede køleskab og sate pc'er på automatisk standby, vi sparede 50% på strømmen året efter..
Skrevet af Pizzabager på 19 jul 2012 04:03
Du kan sikkert spare lidt på at skifte vandvarmeren, men du spare meget mere ved at skifte bruser til en sparebruser.

kontroller alle jeres strømforbrugere, køb en strømmåler i HN, eller hvor i nu finder en, og sæt den til alle jeres forbrugere, du vil blive overrasket hvor meget strøm nogen ting bruger i standby. en setop box bruger nemt 20w i standby, et ældre tv det samme, en playstation bruger en frygtelig masse strøm når den er tændt, mange PC'er gør også, i vasker sikkert meget tøj, og vaskemaskinen bruger også meget strøm, find ud af hvad der er jeres maskines billigste program(som regel et øko program) og brug det, og kun vaske fulde maskiner, det samme med evt opvasker. et gammelt køleskab kan være en rigtig strømtyv, vi sparede op til 1200 kr om året udelukkende på at skifte vores gamle.

for en 4-5 år siden gik jeg hele huset igennem med en en strømmåler, pillede mange gamle enheder fra standby som brugte meget strøm, skiftede køleskab og sate pc'er på automatisk standby, vi sparede 50% på strømmen året efter..
tror nu godt vi kan spare en del på at skifte den 26år gammel el vandvarmer ud men den ny.
den står til at bruge 2.8kvt hvor den anden står til 1.5kvt samt at jeg kan se tanken i bunden og i toppen. det vil sige der ikke er noget isolering der (famt jeg ud af igår da jeg så lidt mere på den)
så tror bestemt godt det kan betale sig så er det bare om den fra HN er gode nok som udlejer kom med. (link i starden) eller om jeg selv skal ud og punge ud. skal kun bo her ca 2år mere så håber vi på selv at købe.

virker til at være en rigtig gode ide at købe sådan en strøm måler og vil jeg da gøre i morgen da jeg syntes at vi ligger alt for hørt men næsten 10k kvt på et år.

pc: sku da enlig et godt forum
Jeg har ingenting stående på Standby her, da jeg synes at jeg føler mig så snydt på en måde når det bare står der og venter.

Jeg har købt sådan et sæt med en fjernbetjening der kan slukke for strømmen. Jeg har Feks en i stikkontakten hvor fjernsyn, dvd og tv boks sidder. Når jeg så er færdig med at se tv slukker jeg på fjernbetjeningen. Derved skal jeg ikke til at rejse mig og der kører ikke noget på standby.
Sættet kan ses her og virker rigtig godt på trods af den lave pris:
http://www.harald-nyborg.dk/p6137/fjernbetjent-stikkontakt-alu


Og som nævnt tidligere kan køleskab og fryser være rigtigt store strøm tyve.

R. C. Nielsen

Skrevet af onkelroar på 19 jul 2012 09:36
Jeg har ingenting stående på Standby her, da jeg synes at jeg føler mig så snydt på en måde når det bare står der og venter.

Jeg har købt sådan et sæt med en fjernbetjening der kan slukke for strømmen. Jeg har Feks en i stikkontakten hvor fjernsyn, dvd og tv boks sidder. Når jeg så er færdig med at se tv slukker jeg på fjernbetjeningen. Derved skal jeg ikke til at rejse mig og der kører ikke noget på standby.
Sættet kan ses her og virker rigtig godt på trods af den lave pris:
http://www.harald-nyborg.dk/p6137/fjernbetjent-stikkontakt-alu


Og som nævnt tidligere kan køleskab og fryser være rigtigt store strøm tyve.

sådan et set er her med købt håber jeg får lige så meget glæde ud af det som dig. er ved at lave kontakt til den ny el vandvarmer så den er nem at slukke for når vi skal på feria og sådan. så jeg ikke skal i kælder for at gøre det ( for skal flytte et bord og gulvtæppe for at komme der ned) og har en ide om at lave en timer på den så den er slukket om natten. kan det betale sig da den så om morgen skal varme det op igen ? 

tørrestativ er købt da vi ellers bruger tørtrumler.  køleskab skal jeg lige have set lidt på. fryser er enagi klasse A+.  og nu er der spare pære over det hele. hvis alt det her ikke hjælper flytter jeg i telt...

Det vil ikke kunne svare sig at slukke for varmeren om natten.

Men det vil måske kunne svare sig hvis man skal på ferie. Hvor mange dage man skal være bort rejst før det har nogen gevinst ved jeg ikke?

R. C. Nielsen

bliver lavet sådan der smiler slukket for fyr og pumpe fra kl 18 til kl 5. og el vandvarmer bliver slukket når vi er væk nogen dage det må være den rigtig måde at gøre det på
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis