solcelle andlæg.

det er snart kan købes næsten hvor som helst kan købes.
ja selv jem og fix er med på vognen.!
lige fra de små transporttable til de store tagmonterede udgave.

det er lige før at man er ligeså udbredt i butikkerne som hammer.!

det er snart kan købes næsten hvor som helst kan... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 05 okt 2012 18:40 

Fordi jeg vil have sorte rammer i stedet for grå aluminium - mit anlæg bliver helt sort.

Det koster knapt kr. 6.000,- for de 30 elementer.

Det troede jeg allerede var med i prisen, som der står i teksten..

30 stk. 200W sort (monokrystaline) sol paneler med 12-års fabriksgaranti, 30-års garanti på ydeevne og aluminiums kant fra Amerisolar (USA). 
Skrevet af Pizzabager på 05 okt 2012 18:45

Det troede jeg allerede var med i prisen, som der står i teksten..

30 stk. 200W sort (monokrystaline) sol paneler med 12-års fabriksgaranti, 30-års garanti på ydeevne og aluminiums kant fra Amerisolar (USA). 

Det er netop " aluminiums kant " der fortæller at det er grå kant - selve panelerne er sorte.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 05 okt 2012 18:50

Det er netop " aluminiums kant " der fortæller at det er grå kant - selve panelerne er sorte.
okay jeg troede når de skrev 200W sort, at det betød kanterne var sorte, jeg vidste godt at monokrystaline solceller er sorte. 

Den nye sorte iphone har en sort alukant hele vejen rundt, så at de skriver det har aluminiumskant betyder ikke det er gråt.. men okay det skal jo lige tages med..
Skrevet af EISOE på 05 okt 2012 18:50

Det er netop " aluminiums kant " der fortæller at det er grå kant - selve panelerne er sorte.
okay jeg troede når de skrev 200W sort, at det betød kanterne var sorte, jeg vidste godt at monokrystaline solceller er sorte. 

Den nye sorte iphone har en sort alukant hele vejen rundt, så at de skriver det har aluminiumskant betyder ikke det er gråt.. men okay det skal jo lige tages med..
Det er også nogle udenmærket paneler han monterer ( Amerisolar AS-5M ) de ligger 5. bedst i ydelse i test fra PHOTON institut i tyskland ( juli 2012 ) 1,7% lavere end den bedste.
Vh
Annonce


Jeg var nu ikke i tvivl om at aluminiumskanten var grå alu - det er det normalt som standard.

Ellers havde han nok skrevet ..... og sort aluminiumskant......

Jeg har en kollega som tidligere har arbejdet med solceller i et andet firma og han har kigget dataene igennem og siger god for dem. Han kommenterede dog at solceller med sort kant yder ca. 1 - 2 % mindre end med grå kant fordi de bliver varmere i solskin - det havde jeg slet ikke tænkt på - men de bliver med sort kant alligevel

Han kommenterede dog at han ikke kunne forstå at han ikke ville tjene på anlægget.....

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Sort eller grå?
Er det stort set kun et spørgsmål om udseende?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 06 okt 2012 08:55
Sort eller grå?
Er det stort set kun et spørgsmål om udseende?


Ja.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 04 okt 2012 19:01

Ja, det synes jeg - han sagde at hans montør har erfaring med at sætte mindst hundrede anlæg op før de startede nyt firma.

Min eneste bekynring er at firmaet er nyt.

Betaling af ydelserne sker ikke før arbejdet er udført - 25 % når beslagene er monteret og resten når solcellerne er monteret og anlægget kører.

Svarede på spørgsmål på mail samme dag.

Og en detlaje som jeg spurgte om - de bliver fastgjort i spærene - ikke i lægterne.

Og jeg er ikke nervøs for at inverterne er kinesiske - Kina er verdens største spiller på det marked.

Var lige inde og kigge på deres hjemmeside..........

Prisen er nu steget med kr. 8.750,- for 6 kW

Og hvad værre er : nu kræver de 50 % som forudbetaling ved ordre........

Havde det været sådan da jeg bestilte mit havde jeg ikke købt der. Ihukommende dem der tabte penge for forudbetaling da Danske vinduer lukkede. Det var vist 1 million ialt i forudbetalinger.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej ! det har indflydelse på ydelsen !
solceller har den dumme ting (som dioder, den er praktisk en diode) at jo varmere de bliver jo laver effekt får du ud af dem !
de fleste ved at sort tiltrækker varme, alu. leder varme derved lavere effekt
de "grå" tiltrækker ikke varme på samme måde, nærmere kølende og derved giver disse en højere effekt !

så er man ligeglad med farve skal man klart vælge naturel kant !
(og så er der lige det med leve tiden, når noget er varmere i længere tid )

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis