vanvittig vvs regning

Hej

En torsdag aften sprænger vandhåndtaget på vores blandingsbatteri på badeværelset, og en fed vandstråle står ud i badeværelset. Vi er heldigvis hjemme og får en spand holdt imod, mens vi prøver at slukke for vandet. Hverken min kæreste eller jeg ved meget om vvs, men efter 10 minutters kamp får vi slukket for vandet til hele lejligheden. Vi ringer til en døgn-vvs-vagt og fortæller hvad der er sket. Han spørger om han skal sende nogen ud. Da vi ikke ved bedre, end at det er en god ide at få afmonteret blandingsbatteriet og proppet rørene, så vi kunne få vand igen, siger vi ja.
VVS-manden var der i løbet af en halv time. Han afmonterer blandingsbatteriet og sætter propper i rørene. Han er væk indenfor 10 minutter igen.

Nu har vi så fået en regning på 4250kr! Jeg ved godt det var en torsdag aften, men i min verden er det da helt hen i vejret.

For det første er det en helt vild pris for 10 minutters arbejde og to messingpropper, og for det andet kunne ham i telefonvagten godt have advaret mod at prisen for ikke at skulle undvære vand til næste morgen var 4250kr.

Er der nogen som ved om dette er normalt og lovlig, og om der er noget jeg kan gøre ved det?

Regningen indeholder i runde tal følgende:

gebyr vagtudkald 1200kr
overtid 2,5 timer af 700kr =1750kr
tillæg servicebil 2,5 x 75kr =1187,5kr
overenskomsttillæg 2,5 x 20kr =50kr
slutmuffe 2 x 75kr =150kr
miljøtillæg 66kr
i alt uden moms 3400

moms 850kr

i alt incl moms 4250kr
Hej En torsdag aften sprænger vandhåndtaget på... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv for sjovs skyld at ringe til nogle forskellige vvs'ere på det tidspunkt hvor du sidst ringede og spørg dem om hvad de skal have for at komme og afmontere et blandingsbatteri og foretage en afpropning, så vil du hurtig få en ide om det er en enlig svale eller om niveauet virkelig er sådant. Fortæl gerne os andre hvad du finder ud af. Det kunne jo være rart at kunne dokumentere værdien sin formåen for resten af familien 

allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis