vanvittig vvs regning

Hej

En torsdag aften sprænger vandhåndtaget på vores blandingsbatteri på badeværelset, og en fed vandstråle står ud i badeværelset. Vi er heldigvis hjemme og får en spand holdt imod, mens vi prøver at slukke for vandet. Hverken min kæreste eller jeg ved meget om vvs, men efter 10 minutters kamp får vi slukket for vandet til hele lejligheden. Vi ringer til en døgn-vvs-vagt og fortæller hvad der er sket. Han spørger om han skal sende nogen ud. Da vi ikke ved bedre, end at det er en god ide at få afmonteret blandingsbatteriet og proppet rørene, så vi kunne få vand igen, siger vi ja.
VVS-manden var der i løbet af en halv time. Han afmonterer blandingsbatteriet og sætter propper i rørene. Han er væk indenfor 10 minutter igen.

Nu har vi så fået en regning på 4250kr! Jeg ved godt det var en torsdag aften, men i min verden er det da helt hen i vejret.

For det første er det en helt vild pris for 10 minutters arbejde og to messingpropper, og for det andet kunne ham i telefonvagten godt have advaret mod at prisen for ikke at skulle undvære vand til næste morgen var 4250kr.

Er der nogen som ved om dette er normalt og lovlig, og om der er noget jeg kan gøre ved det?

Regningen indeholder i runde tal følgende:

gebyr vagtudkald 1200kr
overtid 2,5 timer af 700kr =1750kr
tillæg servicebil 2,5 x 75kr =1187,5kr
overenskomsttillæg 2,5 x 20kr =50kr
slutmuffe 2 x 75kr =150kr
miljøtillæg 66kr
i alt uden moms 3400

moms 850kr

i alt incl moms 4250kr
Hej En torsdag aften sprænger vandhåndtaget på... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, afmontering og montering af 2 propper for 4250,- så er der grundlag for at få det lært selv...
Ja ikke alene at få lært at lave ting selv, men også at indkøbe delene med omtanke.
Jeg skal bruge nogle tændigsdele til min bil. Jeg kankøbe den ved den autoriserede leverandør for en bagatel af ca 3500 kr., eller jeg kan undersøge markedet og så få dem for ca. 600 kr., samme producent og oven i købet her hjemme hos en alternativ sælger.
Det er sgu svært at tjene 3000 kr. på anden vis efter skat på en times tid, lovligt!

Men det bliver vel også snart beskattet eller ulovligt, hvis Møgungen får øje på det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Wezio på 10 jul 2012 09:51

Tusse67>>> Nu er der jo også sket en hel del med priserne her i landet siden 2009.

Desuden kan jeg se at du bor i Rønde, i Jylland og trådstarter er fra Frederiksberg.
Det skal derfor lige nævnes, at der er en væsentligt pris forskel på om det er i Jylland eller København.

Jeg arbejder ofte sammen med håndværkere fra Jylland og deres timepriser og lønninger er ofte noget lavere end herovre i København.

Jeg endda selv for nylig kørt turen fra Kbh. til Fredericia for at få skiftet kølekompressoren til klimaanlægget på min bil. Det kunne svare sig for mig, at køre hele turen, takket være de pænt lavere timepriser hos autoriseret værksteder der! :-)
Fik aldrig svaret tilbage på denne her.
Jeg mener at en pris på det tredobbelte for noget der varer en 1/4 af tiden ikke kan dækkes ind under generelle prisstigninger over tre år + prisforskellen på landsdele + "de skal også leve"! Det er, uagtet tidspunktet, mere end jeg finder det udførte arbejde værd! Hvis denne holdning stempler mig som en nærig egoist må det vel bare være sådan:-)  

PS: trådstarter, endte I med at æde den? 
jeg synes det er svineri
hvorfor skal en håndværker iøvrigt tjene 7000 +m for en ganske almindelig arbejdsdag tømrer eller murer eller vvs.
jeg er glad for at elektrikeren ikke kom da mit hpfi relæ stod af en eller anden aften klokken kvalme
jeg skulle gladelig have lavet den afblænding til 120 i timen alt og 40dkk til propper

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Skrevet af captainnemo på 30 aug 2012 00:06
jeg synes det er svineri
hvorfor skal en håndværker iøvrigt tjene 7000 +m for en ganske almindelig arbejdsdag tømrer eller murer eller vvs.
jeg er glad for at elektrikeren ikke kom da mit hpfi relæ stod af en eller anden aften klokken kvalme
jeg skulle gladelig have lavet den afblænding til 120 i timen alt og 40dkk til propper


at overtids betalingen er farer til himmels hos nogen håndværkere er vi ikke uenige om.

men Capitainnemo du vil altså for 120 kr i løn lave en sådan rep.

du skal jo huske at ud fra de 120 kr du kan nøjes med
skal betale moms, skat,
have dækket udgifter til bil, regnskab, arbejdstøj, værktøj, lager, telefon, forsikring osv.
så når alt er dækket så er der ik mange bassøre tilbage som du kan få i løn.

jeg har selv prøvet at drive et lille firma, og da jeg gik ind i det anede jeg ikke hvor meget der egentlig skulle til, og levede os i den tro at 120,- kr i timen var fint, de rækker bare ikke langt i den sidste ende når alt er betalt.
alt under 240,- kr i timen er urealistisk hvis man vil ha bare en chance for at overleve som firma.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Ja, og ved 240,- i timen, så er det uden ansatte i hvert fald.
Husk også at medregne feriepenge! :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

de 120 er + moms selvf og det er fra jeg starter til jeg holder hjemme
jeg kan godt nøjes

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

men det er kun adhoch opgaver.

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

@ KTM ,har du link til auto dealer

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis