Nabo rammer min båd, hver gang!

Jeg har en nabo, nede i havnen forstås, der, hver gang han skal ind på sin plads rammer min båd, omtrent på samme sted. nu er træværket gået i stykker der hvor han 'torpederer' min båd. han gør det åbenlyst mens jeg ser på det. Ligeledes hakker han sin bådshage ned i glasfiberen, der efterhånden også har mærker efter angrebene. vi har aldrig haft det mest venskabelige forhold, efter jeg takkede nej til hans tilnærmelser for vel 5 år siden.
Går jeg til havnefogeden? Melder jeg ham til politiet? Han ødelægger jo min ejendom. Han opfører sig i det hele taget yderst bizart,-han har fortøjret sin båd helt akavet, så den ligger klods op af min og med mindst tre meter til naboen på den anden side.
Og jo jeg har sagt det til ham, han siger 'Det kender jeg ikke noget til' hvor på han vralter af sted. I dag var der andre til stede, de kommenterede hans opførsel, og han svarede at jeg jo kunne flytte mine fortøjninger..... Jeg har snart en ubændig lyst til at gøre noget grimt, rigtig grimt!
Giv mig et godt råd.....Jeg er rasende og er ved ar finde på noget stygt!
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jeg har en nabo, nede i havnen forstås, der, hver... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
en spøg.?

hvad med at montere en fladjern med påsvejst stålpikke.
der hvor han "prikker" med hans båd.!!!
Enig med hans2hansen. Dog tror jeg at stålpigge er mere effektivt end stålpikke, omend sidstnævnte ville være mere festlige ;-)

Nu tror jeg faktisk at hans2hansen har stavet rigtigt

Hvad med om vi alle på LDS lagde sommertogtet omkring Stege og fortøjrede ved what 4 's nabo efter efter hans princip - så kunne det jo være han vågnede op.
Ellers vil jeg sige at det må være møj irriterende med sådan en nabo og at du må presse på havnefogden for at få det stoppet.
Rent faktisk, burde manden forvises fra havnen, da har ikke er i stand til at føre et fartøj på betrykkende vis uden at være til gene for andre. Ja vel egentlig fratages retten til at have båd.
Hvad med at sætte nogle firkantede fendere midtskibs.. ?? mens du venter på havnefogden..
Ellers kan et par dæk vel gøre det.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej var lige en tur i byen og betragtede tilfældet. Som din nabo ligger idag er der ikke noget at sige det på. Hans båd er tilsyneladende fortøjet i midten, måske kunne hans agterfortøjninger gøres mere elastiske og dermed strammes op. Nu er det jo store markedsdag så det kan da være vi kommer i nærheden.
Mvh

varmetossen

Glemte lige i farten vedr. farven så kan man få autopolish med pigment. Det kan måske gøre noget for den. Risikoen kan være at påføre den noget der er svært at fjerne igen.

varmetossen

Jeg har et par fenders hængende. men det hjælper ikke når han sejler lige ind i siden på båden. Så skulle jeg pakke hele båden ind.
Havnefogeden har ikke ladet høre fra sig, ej heller sheriffen. Det vil da være hyggeligt med besøg af en flok LDSére, jeg giver en forfriskning.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Klaus, problemet er ikke at hans båd rammer min mens han ligger på plads. Han påsejler min båd med vilje, hver gang han kommer ind.
Autopolish med pigment er afprøvet, uden større held. Jeg får båden op i uge 30 og så kommer der en flink hollænder og kigger på den, han har et firma, der polerer både. kan ikke lige huske, hvad det hedder.....der var en af jer her inde, som anbefalede ham.
Ja vi har fjollet tirsdag og fjolset står i sin bod og sælger keramik. så kan det være at jeg skal ned og spise pandekager med sirup i blæsevejret, vindretningen er vist lige i vinkel. Det må man vel godt.....
Helle

Har den havnefoged ikke et tlf. nummer du kan ringe til, så find det på Oplysningen for du har da hans navn, svare han ikke i sin kontortid så bare ring til ham privat.Han skal jo ikke kun være til nytte når der skal krasses havnepenge ind hos gæstesejlere.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis