Valg af tagrende? (Zink, Stål, Plast ...?)

Hej med jer

Jeg står og skal skifte tagrenderne på huset, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge ...

Kan jeg blot tage dem jeg synes er pænest til prisen, eller er der nogen anbefalinger eller andet jeg bør være opmærksom på i mit valg?

/Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb nogle der er selvrensende! :o)

Men ellers har tagrendevalget vel mest med signalværdien at gøre!

Zink hvis det var mit hus!
Hvis du bor i nærheden af kysten, er der salt i luften, så er det ikke tilrådelig at vælge stål eller alu-zink.
Hvis du bor væk fra kysten, er der frit valg på alle hylder, har du vundet i lotto, ville copper eller den rigtige zinkrende lavet af en erfaren blikkenslager.
Vær opmærksom på at der findes nogle rendejerns kapsler, så du kan genbruge de gamle rendejern, uden at de kommer til at se elendige ud.
se eventuelt her: http://www.plastmo.dk/produkter/tagrender.aspx

Held og lykke.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Da jeg skiftede vores valgte jeg at beholde rendejern men skifte fjederen(kan købes i løs vægt). Det er galvaniniserede rendejern så de fejlede intet men fjederen var rustet op. Jeg erstattede renderne med de samme som der sad, zink.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Skrevet af Morten2k på 26 jun 2012 09:44
Hej med jer

Jeg står og skal skifte tagrenderne på huset, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge ...
Hvad er der på i dag ?
Og hvilken tagbelægning er der på huset ?

Er det tagpap, så er zinktagrender ikke det bedste valg, da tagpap nedbryder zinken.

Nemmeste er jo også at benytte en tagrende som der sidder i dag, så denne passer i rendejernene, alternativt kan kapper selvfølgelig benyttes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis