Dieselolie, tilsætning og transport

  
   Hvad er rigtig? jeg har fået en 200l jerntromle som jeg vil anvende når jeg skal tanke diesel på båden. Stor postyr på tanken!!! så "meget" diesel må man ikke transportere på den måde. Jeg ved der er grænse for "dunk" transport af benzin, men er der også en øvre grænse for "dunk"transport af dieselolie?. Og hvordan er det nu med den "nye" miljødiesel, er det nødvendig med tilsætningsstoffer for at undgå dieselpest i tanken/motoren som følge af indtrængende vand. Det er squ da den ene udgift efter den anden.   Og lad os så få noget ordentlig sejlervejr..  anvi
Hvad er rigtig? jeg har fået en 200l jerntromle... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
GOM : Ja se det tror jeg du har ret i er en del af forklaringen samt selvfølgelig at prisen på havnen ofte/altid er 1 - 1,50 kr. dyrere end på tanken - uinteressant for mig, da min tank rummer 37 l, men interessant for specielt motorbådsfolket.
Men ihvertfald - der hvor der er mulighed for på havnen at købe, tror jeg at med de nye "miljødiesler" som både du og Håndværkeren skriver, er nødvendig med tilkøb af tilsætningsstoffer - nærmer prisen sig vel havneprisen - der så gør at omsætningen stiger på havnen - der så gør at der vil være frisk marinediesel - der så gør at kondensvandet forsvinder - der så gør..........  fortsæt selv

jacobbb
Min pc kan ikke umiddelbart vise de omtalte sider i linket - men din oplevelse indikerer jo at det er lovligt.
Det ændre imidlertidig ikke på min opfattelse af at det er uansvarligt og burde være ulovligt at man som privatperson kører rundt med så meget brændstof i bil eller på trailer.
Jeg vil tro at der altid er forholdsvis frisk diesel i tanken på vores havn, for så vidt jeg kan forstå så "bungre" erhvervs fiskerne ved den tank. Og dem er da hele to af, sådan nogle motorer der ligger i deres fartøjer nøjes vist ikke med et forbrug på 1,5 l. i timen som min bruger.
Erhvervsfiskere køber fra en tank og private en anden..

Der er mindre afgift på den til fiskerne, derfor er der farve i den diesel og ulovligt at købe til privat..

Den anden tank er den med alm diesel som ikke har den store omsætning.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

NæstenAfgiftfri fiskerridiesel er farvet grøn. Hvis man tanker fra en diesel fra en alm tank og det bruges til fiskeri og man er registeret , får man bare den afgift tilbage der er betalt formeget

Tanker man grøndiesel ungår man mellem regning med skat.

I mit tilfælde var transporten enten lovlig eller ivertfald ikke ulovligt nok til jeg blev straffet.
Om det skal være lovligt eller ej ,
Jeg er klart tilhænger af så få forbud som overhoved muligt , man skal istedet se på om der er et reelt problem
Dvs hvor mange skader sker der pga diesel/benzin transport af private, er skaderne/risikoen på personer miljø osv så grelle at det skal reguleres,



jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Annonce
så vidt jeg ved skelnes der imellem transportdiesel og marinediesel, man kan slet ikke få marinediesel uden farve. Marinediesel er ikke renset for svovl og er derfor ca. en krone billigere fra producenten, på min lokale have kommer der marinediesel ud af standeren men det sælges en krone eller to dyrere. Man betaler afgift og moms på det men det er stadigt farvet så det med et grønt filter skulle vist ikke være et problem. Jeg har ikke prøvet at køre med miliødiesel, men jeg kunne forestille mig det var en dårlig ting i en båd da det kan suge vand og opløse gummi. har man derimod en x-erhvervsbåd må der ikke være ret meget gummi i brændstoffystemet så hvis man ellers brænder det af før det trækker for meget kondensvand kan jeg ikke se noget problem i det.

Dr_Lyn
hej alle hvis i tanker favet disel så skal i passe på at i ikke sejler til tyskland holand sverige og i ikke bliver tjekket i danmark da det er ulovig at druge i privat både eller biler det er dyrt jeg blev tjekket i tyskland der så de at der hade været favet brenstof i tanken MEN det var der ikke i den disel der var jeg skulle forklar dem at det var en gammel ehvergs båd så der for tanken favet jeg skulle henvende mig til toll og skat og få en seldel på at den var favet
hilsen renek

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også