Udskiftning af gamle kontakter/stikkontakter til nye

Hej

Jeg er igang med at skifte konktakter i mit hus. Jeg er midlertidigt stødt på et lille problem: I et af rummene sidder der en korrespondance kontakt, denne går der 3 faser i, men i de nye kontakter (LK) er der kun 2 tilslutninger til fasen, må man i dette tilfælde samle 2 faser, hvis ja må disse krimpes sammen (man må vel ikke lodde det sammen ?), og efterfølgende isolere med krympeflex. Jeg har som alternativ også prøvet at søge på LK kontakter med flere tilslutninger, men uden held.

Jeg kan mindes at have hørt noget om der IKKE må laves skjulte samlinger, men samlingen vil jo være tilgængelig, eftersom man bare kan afmontere kontakten igen og komme til samlingen.

Håber der er en klog mand (M/K), der kan give mig et svar

På forhånd tak.

MVH
Kim
Hej Jeg er igang med at skifte konktakter i mit... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
He he go' humor S. fabrin, meennn det er nu PVC Det er sådan lidt af en blandet landhandel med dåserne i huset, nogle er af træ, som den på billederne, nogle er de alm. grønne plastic dåser. sågar et par enkelte der er sat i dørkarm, hvilket vist ikke er helt lovligt længere - Uden at skal gøre mig fuldstændig klog på det, det er jo en jungel

MVH
Kim
Næ, det er sandelig rigtigt det med stålrør og bøjeklods. Plastrørene blev indført før træklodserne udgik. Og du må gerne sætte afbrydere i gerigtet, hvis du sætter en dåse bagved (LK har en).  Junglen kan du læse dig igennem, den hedder Stærkstrømregulativet, og er den bedste sovepille du kan få.

fase
OK, der kan man bare se Må man så også skifte kontakten i gerigtet til en ny uden at sætte en dåse bagved (tror så dog ikke lige jeg kan, da kontakterne er noget smallere, ser det ud til) ? Ved der ikke er dåser bag de gamle kontakter, de er bare monteret direkte. Ja det lyder da interessant med stærkstrømregulativet, nu lader det jo ikke ligefrem til der kommer meget sommer mere, så kan man jo lige så godt læse hehe

MVH
Kim
Ja, du må gerne skifte kontakten i gerigtet. Den hedder smal minitangent og er p.... dyr, men kan som den eneste skilles ad. Giv kuglen indeni en anelse af en dråbeolie og sæt afbryderen sammen igen. Når du går igang med SR, skal du også lige have en bog med en forklaring på de benyttede termer. Så god fornøjelse  

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis