Fladt tag: renoveres

Hej,

På vores hus er der en tilbygning fra midten af 70'erne på ca 20m2, som har fladt tag. Tagpappet er helt færdigt nu og jeg går og overvejer hvad der skal gøre nu.

Den lette løsning er selvfølgelig at blot lægge nyt tagpap på. Men da faldet ikke er helt rigtigt hen mod det eneste afløb der er, vil jeg gerne have lavet et fald på det.

Jeg har ladet mig fortælle, at man kan bruge trædefast-kileskåret isolering, som man efterfølgende kan lægge pappet på. Er der nogen der har erfaringer med det? Og er der overhoved nogen grund  til at isolere det yderligere på den måde?

Den anden løsning kunne vel være, at bygge et træskellet op, lægge krydsfinerplader på og derefter tagpap.

Eller en hel tredje løsning?

Er der nogen der tør komme med et (forsigtigt ja) prisoverslag på hvad det kan koste?

Somsagt idéer, forslag, opkast, modtages gerne
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Den anden løsning kunne vel være, at bygge et træskellet op, lægge krydsfinerplader på og derefter tagpap."

Er det ikke den der er der nu?
Eller mener du spær med X-finer og pap.

Som måske kunne være en god ide. Hvis det passer til dit hus iøvrigt.

Metoden med den kileskårede isolering oven på det eksisterende bræddelag er udmærket - og vist lidt småkostbar.
Men du slipper formodentlig IKKE for at efterisolerer dit tag - hvis bygningsreglementets krav skal overholdes. (Vil jeg tro)

Ja med et træskellet mener jeg i stedet for de kileskåret isolering for at opnå fald ud mod den ene side kunne man selv (evt billigere) bygge en trækonstruktion med fald til den ene side.... Selvfølgelig med et fald procentvis som svarer til de krav i BR....
Claus: incl alt? Materialer og moms?
Det er isoleringskravene i BR10 jeg hentyder til.
Claus: er det noget du er interesseret i hvis det er? Det er på Sjælland..... Og hvad er tidsperspektivet i sådan et arbejde?
Hvad blev din beslutning omkring taget? er bare lidt nysgerrig håber det er iorden
Hej,
Som skrevet så er jeg på "overvejelses-stadiet" og er ved at hente oplysninger, tilbud m.v. ind og undersøger forskellige muligheder. Så ingen beslutning er truffet endnu :-)
Nu er det en gammel tråd, det er jeg klar over.. Men jeg har præcis samme problemstilling lige nu.. så Hvis OP ser denne, vil du så fortælle, hvad du fandt frem til?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis