Bedste skruemaskine

Hej:

Jeg skal lave en del gds arbejde og kan godt bruge en ordentlig skruemaskine. Er de billige noget værd eller skal man krybe til korset og købe eks. Makita.

Jeg har set tilbud på BHP452 med 2 batterier, men det er jo typisk 1,3 amp - hvor længe er der liv i dem vejet op mod de noget dyre 3,0 amp tilbud ofte med kun 1 batteri.

Har også set uoriginale batterier - hvor gode er de og er de så kompatible med den originale lader?


Nogen der vil fortælle om deres erfaringer?


Godt forum I har her.

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa og velkommen til fora
Jeg har næsten lige købt en Makita BHP454 LXT, med 1 stk 3.0 ah batterier, den kostede 1800 + moms i XL-byg.(jeg havde i forvejen købt 2 stk nye 3.0 ah batterie, nye i dba for kr 700)
Jeg har så senere købt en stiksav, i samme serie, den er jeg helt utrolig glad for.
Jeg købte også en brugt lygte med batteri.
Så jeg har ialt 4 stk 3.0 ah batterier

Om det er den bedste boremskine er jo svær at sige, jeg valgte en 454'er da jeg bore en del i metal, samt bruger hulsave, så anbefalede de den, da den er med metalgearkasse.
Men det er en stor og tung maskine, men med masser af power.
Jeg ville ikke være tilfreds med batterier på 1.3 ah, til en så kraftig maskine.

Jeg har en grøn Bosch der er med 18 volt li-on 1.3 ah, som jeg bruger til små opgaver, her er de 1.3 ah ganske udmærket,  batterierne er billige, mener det er 250 kr pr stk.
mvh jens

 

Hej Jens

Tak skal du have.

Tja, det er jo en lidt dyr maskine, men måske også pengene værd. Kiggede lidt omkring og fandt dette. Se lige denne video - fortæller vist sit tydelige sprog.

http://www.youtube.com/watch?v=JQK3yfUYqTM&feature=related

Øh. Fandt lige denne også hvor han bruger 3.0 amp

http://www.youtube.com/watch?v=L2nlXnNdOF0


Jeg er vist blevet lidt klogere - så du har ret i at man ikke skal være tilfreds med 1,3 amp.

Tja det er jo nok som man ser det. De fik jo aldrig testet dewalten med de sidste bor.
Man kan jo også sige at Makita batteriet brændte sammen, men at der er 1,5 års garanti på makitas batterier.
Dewalt har 6 måneders garanti på batterierne. derudover betragtes batterierne som sliddele.

Makita maskinen i videoen er med 1,3 eller 1,5 ah, og dewalten er med 2,0 ah.

Dewalt er kommet med andre batterier end dem i videoen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej

Ja det er jo rigtigt at det gik i stykker i video 1 og at dewalten ikke blev testet, men det fortalte mig at de små batterier nok ikke er værd at bruge penge på når man skal købe.

Video 2 syntes jeg var lidt mere overbevisende.

Jeg oplever at min Makita med 3 ah cykler gennem alt...

dewaltowners.com siger da mig at de er farvet af devalt... lidt som at få folkevognsklubben til at teste en seat..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Hej.

Netop, derfor ville jeg da godt have set Dewalten udsat for samme test. Derfor er video 2 som jeg fandt også mere overbevisende for mig som skal ud og købe en maskine.
Hej Fphoto

Du spørger efter verdens bedste skruemaskine - den er en FESTOOL, og den er her:
http://dorchdanola-netbutik.dk/product.asp?product=45450

Du kan se hvad man kan udsætte den for her:
http://www.youtube.com/watch?v=-bZ4yrpTcjw

Jeg har haft Makita, Dewalt, Bosch den blå serie, men jeg har aldrig haft en så god maskine som denne.

Mvh / Br

Peter Sorensen

www.diode.dk - Se mere om Winga 30 motorbåd
Hej

Hold da - og så et fy' ord. Det må da være det optimale valg for en murer eller maler.

Nok lige en anelse for dyr til mit behov, men den vinder da helt sikker noget goodwill.

Jeg ville nok aldrig behandle mit udstyr sådan.


Nå, men jeg finder nok på noget - nu har jeg da set lidt forskelligt.

Glemte lige det vigtigste
Min søn har en 18 volt Dewalt som tilsvarer min Makita 18 volt.

Den store forskel er når den arbejder som skruemaskine..

Hvis man bruge moment på en Dewalt og skal samle en IKEA reol så vil den ikke skrue alle skruer i og nogle af dem bliver skruet for langt ind..
På min Makita er de så præcis i momentet at samtlige skruer, skrues præcist lige dybt.. DVS ingen overknoklet skruehuller i de der billige laminatplader, med mindre jeg sætter momentet for højt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej

Kan sagtens se fordele & ulemper. Har lige fået at vide, at der ikke er sikring i Makita batterier. Der er dog sikring i de uorigale, hvorfor dette.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også