Bedste skruemaskine

Hej:

Jeg skal lave en del gds arbejde og kan godt bruge en ordentlig skruemaskine. Er de billige noget værd eller skal man krybe til korset og købe eks. Makita.

Jeg har set tilbud på BHP452 med 2 batterier, men det er jo typisk 1,3 amp - hvor længe er der liv i dem vejet op mod de noget dyre 3,0 amp tilbud ofte med kun 1 batteri.

Har også set uoriginale batterier - hvor gode er de og er de så kompatible med den originale lader?


Nogen der vil fortælle om deres erfaringer?


Godt forum I har her.

Hej: Jeg skal lave en del gds arbejde og kan... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Makita har vel ikke erfaring for, at en sikring er nødvendig, det er jo et lukket kredsløb, uden den store risiko for kortslutning.
Men jeg mener der er en termisk afbryder i.
Jeg har ikke hørt, at der skulle være problemer, med 18 volt 3.0 ah batterierne.

mvh jens
Det er vel fordi Makita stopper i samme brøkdel af et sekund der ikke bliver leveret nok strøm.

Vi skulle bore nogle huller til 12 - 14 mm bolte... Vi borede for med 8 mm bor og efterfølgende 10 mm..

Jeg havde fået det ligegyldige spørgsmål... Er den ladet op?? Hvortil jeg svarer, ja da!!

Den var godt nok lidt i modvind den maskine og ved 3. hul gav den op.... Jeg gloede lidt og sagde "det forstår jeg ikke, der har været masser af strøm på det sidste halve år??"

Nå maskinen døde - og vi måtte knokle skruerne i med en skralle.. øv.

Hvis man går og bore og skruer lidt en gang imellem, så glemmer man at lade sådan en fætter...

Og jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at man kan bruge sådan et batteri hurtigere end man lader dem op.. Det tager ca. 22 minutter..

Batterierne på min Makita er da også dobbelt så høje som det dewaltowners tester...

Nu vil jeg så gå på jagt efter en Dewalt ecentersliber.. den anbefaler min Tømmer. Effektiv, gode støvposer og så kan man sætte en støvsuger på.. Den gamle Skill jeg har sliber dårligt, filterkassehullet er firkantet (åndsvagt) og filteret kan ikke skiftes, så man skal have en støvsuger til at suge det rent ca. hvert andet minut...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvad hvis man nu er rookie GDS'er og gerne vil have en okay men stadig god skruemaskine, er Bosch IXO eller lignende så noget værd?

Rookie der forsøger at lave tingene selv, har en hobby-side om kaffe, kaffemaskiner, espressomaskiner og lignende.
lige en fif.

bosch har langseret en "skruerevolver" en skruemaskine med indbygget "tromlemagasin"
med 12 bits.

bosch psr select. og kan ses i www.bosch.dk
Hvad hedder modellen?? Hans?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
den hedder. bosch psr select.

www.bosch.dk under hjem og have. værktøj.
der kommer "skyderen" med at bygge en sæbekassebil.!
Hej

Var lige i håndværkerafdelingen hos Roslev i Herning. Her fik jeg tilbud på en Makita BHP 456 i kuffert med 2 x 3.0 ah, der er dog ikke slag i.

Pris 2500,00.


Har set lignende i batteribyen til 2300,00 det var så en BHP 452 dog med slag.

Utroligt så mange forskellige betegnelser der er på dette mærke, kender så ikke noget til forskellen, men bliver vel klogere.


Smart maskine den lille Bosch med tromle, men nok for spinkel.


Jeg har den lille pro Bosch (samme størrelse) og det er dog en lille knokler.. og når den så ikke har flere kræfter, låser den så man kan give det sidste manuelt, uden at ødelægge maskinen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også