Tilbygning i træ



Jeg skal have lavet denne her skitseret tilbygning i træ på 28 kvm til eksisterende hus i mursten på 103 kvm. På selve gavlen af den nuværende bolig er der en dør ca. midtfor, som selvfølgelig bliver anvendt som adgang til tilbygningen. Den nye tilbygning består af lille entre, samt 2 værelser på hver side af entreen.

Men hvordan og hvorledes griber jeg det hele an. Vil gerne lave så meget som overhovedet muligt selv, men er i tvivl om, hvordan jeg opbygger selve træskelettet i deltaljer m.h.t. isolering, døre og vinduer osv. Selve fundamentet får jeg et par kammerater til at hjælpe med og det skulle ikke give anledning til de store problemer.

Hvis der er nogen herinde der har nogen gode ideer til en træskelet med dertil hørende tagkonstruktion hører jeg gerne fra jer. Alt det med dimensioner osv. er lidt svært, når man ikke selv er tømrer, men hvis jeg havde en skitse over selve træskelettet og selve tagkonstruktionen, så var det noget nemmere at gå til

Jeg regner med at spendere noget i omegnen af 150.000 kr. på projektet. Er det realistisk?
Jeg skal have lavet denne her skitseret tilbygning... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Wezio på 04 jun 2012 20:54
Jeg har for nyligt bygget en tilbygning i træ på 83m2 isoleret efter alle kunstens regler, døre og vinduer fra Rationel (tre terrassedøre, tre dobbelte sidehænglet vinduer og et fag fra gulv til loft med tre ruder hvor det midterste kan åbnes)

Tagkonstruktionen er gitterspær med B7 eternittag og ydervæggene er beklædt med træ. Der er gulvvarme overalt og lavet kloak til badeværelse.

Jeg har lavet alt selv. Undtagen kloak og spartling af vægge og lofter, samt opsætning af filt.

Inklusiv alt har projektet kostet ca. Kr. 4000/ m2

Inklusiv leje af maskiner og bortkørsel af jord.

Så jo, det kan lade sig gøre med dit budget, men der kommer altid nogle uforudsete omkostninger. De er selvfølgelig med i mit regnestykke. Vi flyttede ind præcis to måneder efter første spadestik.

Du skulle vel ikke ligge inde med nogle skitser, tegninger eller evt. billeder er projektet. Det ville hjælpe mig meget i min fortsatte planlægningsfase, således jeg har noget konkret at forholde mig til. Men 4000 kr/m2 er sørme billigt
Send mig din mail adresse i en privatbesked, så skal jeg sende noget til dig.

Ja, besparelsen ligger jo i at du laver det hele selv. Vi har ikke sparet på materialer eller kvaliteten.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Væsentlig bedre - Fin lille model du har lavet - hvilket program bruger du ?

Du har ikke fået de højt placerede vinduer med på facademodellen - men det var måske i erkendelse af at du vælger gitterspær.

Vær i øvrigt opmærksom på at du bruger en del areal til gangareal - der kan gå rigtig mange m2 til her, som du reelt ikke kan udnytte.

Og ja - udhæng ! Og mon ikke værelset (?) mod indkørslen ville få bedre lysforhold med vindue i gavlen. Og for symmetriens skyld - og såvindue i det andet værelse (?) - du kunne også overveje to terrassedøre i de to værelser - skønt med udgang direkte til haven..

Skrevet af flemming.madsen på 07 jun 2012 10:37
Væsentlig bedre - Fin lille model du har lavet - hvilket program bruger du ?

Du har ikke fået de højt placerede vinduer med på facademodellen - men det var måske i erkendelse af at du vælger gitterspær.

Vær i øvrigt opmærksom på at du bruger en del areal til gangareal - der kan gå rigtig mange m2 til her, som du reelt ikke kan udnytte.

Og ja - udhæng ! Og mon ikke værelset (?) mod indkørslen ville få bedre lysforhold med vindue i gavlen. Og for symmetriens skyld - og såvindue i det andet værelse (?) - du kunne også overveje to terrassedøre i de to værelser - skønt med udgang direkte til haven..

Jeg har anvendt programmet Sketchup til mine tegninger. Fungerer ganske godt

Ja, der er massere af muligheder. Er dog stadig i tvivl om, hvorvidt entréen skal bliver eller skæres væk. Jeg poster en mere udførlig tegning, når jeg har taget en beslutning!
Er spændt på at se hvad du kommer frem til. 
og tak for info - jeg skal prøve Sketchup.. lader til at være til at have med at gøre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis