Elmotor brænder kondensator af

Hejsa

Jeg har købt en brugt brændekløver. Dem jeg har købt den af, har åbenbart haft lidt for meget gang i skævbideren  - De har klippet et par ledninger over, og derved omgået start knappen. Så man kun skal bruge en hånd til at betjene kløveren med.
Det havde jeg ikke lige opdaget den første gang jeg brugte den. Så pludeselig stoppede den, og motoren begyndte bare at brumme.
Jeg pillede dækslet af, og så kondensatoren havde vendt indvoldene ud. Fint tænkte jeg, køber da bare en ny, og sætter den til.
Som sagt så gjort. Ny købt og monteret. Her til morgen ville jeg så i gang med at kløve, og den nåede lige et stykke brænde, så sagde kondensatoren BANG!!!! - Igen havde den vend indvoldene ud

Så jeg går lidt med tanken om at de nok har monteret et eller andet forkert, da de "var smarte" og omgås kontakten. Så nu vil jeg pille det hele ud, og monterer det rigtigt. Men jeg mangler et diagram.

Kan nogle herinde hjælpe? - Det skal lige siges det er en to-vejs kløver. Dvs det håndtag man bruger kan enten trækkes op eller trykkes ned. Alt efter om den skal køre til højre eller venstre. Og så vidt jeg kan se påvirker håndtaget "bare" en rullekontakt med to ledninger på.

Hvis ikke man prøver, ved man ikke om man kan.
Hejsa Jeg har købt en brugt brændekløver. Dem... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det skulle der ikke være noget problem i. Håber det virker.

fase
Ja det bliver spændende :-)
Der er vel underordnet om motoren står og kører hele tiden når jeg kløver? For jeg må da indrømme at den "dødemands" knap de har omgået er nu meget rar, når man samtidig skal stå og holde ved brændet ;-)

Hvis ikke man prøver, ved man ikke om man kan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis