Ny motor i B31

Hej alle herinde

Vi er de stolte ejere af en dejlig B31 sejlbåd, desværre står den lige nu i haven fordi den skal have en ny motor. Problemet er egentlig bare at vi ikke kan blive enige om hvad for en motor der skal i og hvor mange hestekræfter den skal have, er der nogen af jer herinde der kan komme med nogle gode hints og erfaringer???

Vi lever, ligesom alle andre, i en travl hverdag så vi overvejer at indhente nogle priser fra nogle værksteder/forhandlere der kan give os en komplet løsning, vi har søgt og søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde nogle båd-værksteder. Er der nogle der har nogle gode erfaringer med nogle forhandlere af nye bådmotorer, som leverer en god service til en god pris, og kan lægge motor i?
Den gamle er taget ud, og glasfiberen er støbt, vi er bare løbet lidt tørt i det, og undersøger andre muligheder der kunne være en noget hurtigere løsning.  Så vi kan få bare lidt ud af denne sæson...

Håber på nogle gode konstruktive ideer fra alle.

Med venlig hilsen
Jimmy

Mvh
Jimmy Pedersen
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, hvad ligger der i båden nu ? antal hk ?
Derer masser af forhandlere og værksteder/værfter der laver den slags ting.....

Men søg f.eks på Bukh, Vetus, Bladt, og lambordini.....

Så kommer der en masse forslag...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
I tråden
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/168067
som desværre rummer lidt trakasserier, ender Ruben med at købe en BETA MARINE 35 hk der indeholder en KOBOTA motor.
Det kunne være et bud.

Chr.
PS. Jeg aner ikke en dyt om bådmotorer iøvrigt.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Desværre er dem, jeg kender bosiddende på fyn. De fleste B31ere er jo fra start udstyret med en 10 hk Arona, så en motor på 10-20 hk er passende. Der er ikke rigtig noget bras på markedet, så det er bare at vælge.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for de meget hurtige svar :-)
Der lå en 15 hk indenbords benzin i før. Som iøvrigt trak båden fint, men var noget ustabil. Den skal så udskiftes med en diesel.

Vi er forøvrigt fuldstændig ligeglade med hvor i landet, eller udlandet (nordtyskland) eventuelle forhandlere skulle befinde sig :-)

Mvh
Jimmy Pedersen
jeg kan høre på prisen på et par relevante.

ErikChristensen 
Annonce
Det ville være rigtig rart, Lynæs. Tak

Mvh
Jimmy Pedersen
Jeg skal lige vide, om du vil ha' sejldrev eller traditionel aksel ?

ErikChristensen 
Hej

Jeg har sat en brugt Yanmar 2gm20 i min B31. Den passer fint til båden sammen med en kiwiprop.
Du kan evt også søge lidt mere info på b31 klubbens hjemmeside - i arkivet findes der artikler om motorskift i b31'ere.
Mener de fleste er kommet frem til at 20 hk er passende.

Mvh.
Skauman
Jeg overvejer at købe en sådan B31 båd og er ved at sælge min Draco Summerwind ms 24. det lader til at være en god båd fra 75, der er selvbygget i gennem tre ejerskaber, så den blev først søsat i år 1989, så den har reelt ikke så mange år på bagen i vandet.
Når det så er sagt, har den ikke været i vandet de sidste tre år og motoren har måske så sat sig lidt?? Sælger mener den skal have en overhaling, men da det er en diesel motor, sså mener jeg jo bare at den skal have lidt diesel start og et frisk batteri. Det er en Arona som nogen af de andre på 122 hk., men hvad mener i der skal til?? for den motor kan jo ikke have kørt så mange timer, det er hvad sælger lige umiddelbart siger

Jeg vil gerne have lidt staldtips som håndværker til forskelligt for er hverken millionær eller født med en guldske, så ting jeg kan lave laver jeg selv og andre ting prøver jeg mig frem med.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis