Ny motor i B31

Hej alle herinde

Vi er de stolte ejere af en dejlig B31 sejlbåd, desværre står den lige nu i haven fordi den skal have en ny motor. Problemet er egentlig bare at vi ikke kan blive enige om hvad for en motor der skal i og hvor mange hestekræfter den skal have, er der nogen af jer herinde der kan komme med nogle gode hints og erfaringer???

Vi lever, ligesom alle andre, i en travl hverdag så vi overvejer at indhente nogle priser fra nogle værksteder/forhandlere der kan give os en komplet løsning, vi har søgt og søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde nogle båd-værksteder. Er der nogle der har nogle gode erfaringer med nogle forhandlere af nye bådmotorer, som leverer en god service til en god pris, og kan lægge motor i?
Den gamle er taget ud, og glasfiberen er støbt, vi er bare løbet lidt tørt i det, og undersøger andre muligheder der kunne være en noget hurtigere løsning.  Så vi kan få bare lidt ud af denne sæson...

Håber på nogle gode konstruktive ideer fra alle.

Med venlig hilsen
Jimmy

Mvh
Jimmy Pedersen
Hej alle herinde Vi er de stolte ejere af en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bent

Jeg har som sagt lagt ny motor i min.
Der sad tidligere en Arona. Ny kender jeg jo ikke din motor og hvad der skal laves. Men Arona motorerne er vist MEGET svære at skaffe reservedele til. Hvis du køber den har jeg en eksploderet Arona stående i mit skur derhjemme du kan få.
Jeg kommer også fra Vejle.
Hvad koster båden?
PS. min er også til salg ;-)
Et godt bud er de næsten identiske Nanni Diesel og Beta Marine Diesel (billigre)Her er basis motoren en kubota som er meget driftsikker og man kan nå alle servicedele fra motoren front

1691
Er det prisen så kik Her :
http://www.bladtdiesel.dk/index.php/da/motorer/21-hk

Kontra Nanni :
http://www.nordsabb.dk/files/Nanni/Priser/Prisliste%20%202012%20Samlet%20Nanni_Toyota.pdf

Jeg kender så ikke noget til kvaliteten....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Den koster 55000 kr og er på fyn, hvad er din for en og hvor gammel er den og den motor du har er det en benzin eller diesel og hvordan kører den????
Hvadkoster den du har til salg ??
Min Draco Summerwind 24 foder på Gul og gratis , hvis du kender nogen der ikke skal have en der er for stor men rummelig med agter kahyt og hovedkahyt lavet i Norge.

Mvh, Bent 

mit nummer er 60814338

Jeg vil gerne have lidt staldtips som håndværker til forskelligt for er hverken millionær eller født med en guldske, så ting jeg kan lave laver jeg selv og andre ting prøver jeg mig frem med.
Hej med jer motorfolk.
Har I overvejet at udnytte de nye teknologier og få en elmotor?
Jeg ville klart overveje en elmotor til det eksisterende sejldrev eller propel axel.
Så vidt jeg husker er der en dansker på Sydfyn / Fåborg området der har nogle rigtig fornuftige tiltag med to typer el motorer.
Billig i investering og drift... batterikapaciteten kan man jo afveje efter hvor langt man har behov for at sejle for motor.. og så er det lydløst :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hvis man skal have batteridrift kan man jo kunne komme steder, hvor man kan lade som ingenting.
Sorry, kunne ikke lade være.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis