Græstrimmer.

Jeg er da blevet godt træt af "billige" trimmere, hvor snoren knækker hvert andet minut og skidtet ikke vil hives frem eller noget - så ryger den  ud.

Hvad skal jeg købe af trimmer????

Jeres erfaringer - gode og dårlige...

Jeg har hørt om nogle, hvor man kun indsætter et lille stykke snor ad gangen - altså ikke noget med bøvlede spoler. Det lyder tiltalende.

Jeg skal ha' enten accu eller med  motor.

Ledning bandlyst.

Sniffer  
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil helt klart anbefale dig en med både akku OG motor

Jeg har en Black & Decker. Den er så med spole, men det fungere altså helt fint her og vi bruger den flittigt i vores store have.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg bruger en Bosch, husker ikke modelnavn, den bruger en plastkniv som er let at skifte, holder længe i græs og blødt ukrudt.
Jeg har en Stil med et Civac hoved der sætter man en tråd i af gangen den er 3,2 mm i dia og købes på rulle så klipper man den selv i den længte der er nødvendig
en prof og holbar løsning
holdbar heden er afhængi af om man kører på fliseareal eller på ren græs. på ren græs holder den i op til
1 times drift= 1 tdr land have
jeg kunne aldrig finde på at købe en akku eller 220v det er for hobby præget
civac hovedet har jeg købt hos svenningsen i kastrup
men gå ind og få en sludder i en maskinforretning
der er også www.p lindberg

TJ
Jeg har en Husqvarna (benzin)trimmer, den funger såmænd ganske fint, mener den kostede godt er par tusinde.
På arbejde har vi Echo, det er noget bedre kvalitet.
Jeg bruger sådan et Origon Jet fit snøre Flexihoved, det er fantastisk, nemt at bruge, man klipper snøren i passende længde, og stikker den ind i trimmerhovedet så låses de aut. fast.
der bruges to stk snørre af gangen.
Jeg bruger Origon Flexi-blade snørre, de er nærmest altædende.

Hvis du køber en trimmer  der køre på benzin, så gør dig selv den tjeneste, at købe miljøbenzin, det oser og stinker ikke, og man bliver ikke dårlig, som af den almindelige olieblande benzin.
Link til trimmehoved
http://oleknudsen.dk/oregon-jet-fit...hoved.html
mvh jens
Takker for jeres svar.....

Wezio..:Spole = smid den ud..

Akselj..: Den lyder interessant. Hvordan klarer den høje gamle seje brændenælder??

Solhøj..: Æmmm jow, men nu har jeg ikke en tønde land og det er faktisk hobby.....

Je - ns..: Echo.......Den skal vist nærstuderes..

Sniffer  
Annonce
Selv om du ikke har et tønder land så vil jeg anbefale en på bensin og civac eller oregon hoved
lidt dyrer i indkøb men nem og hurtig og på langt sigt billigere i drift
Den still jeg kører med hjemme er 15 år gammel og me civac hoved den er så billig i drift at jeg ikke kan regne prisen ud
bruger måske for 20 kr snøre om året
på arb bruger jeg en honda med oregon hoved lidt billigere maskine der er 13000m2 park
hvor vi også trimmer ukrudt på flisegange og retter græskanter af også kørt ca 15 år uden drift omkostninger ud over bensin
tænk på hvor længe en på aku holder før den skal oplades og hvor når skal der købes nyt batteri hvi det så findes
så er det igen lossepladsen.
for øvrigt er min still en kombi jeg kan sette stang hæk klipper & teleskop sav på
Ja dyr i indkøb men anvendelig & problemfri resten af livet
Hvorfor vælge 3 dumme tøser på 15 når du kan få en fornuftig på 45 der kan det hele
og det med miljøbensin er ikke noget problem
Der er nye EU miljø regler for sev den mindste maskinel

TJ

Hvor kom lige de "dumme tøser" fra???? og en fornuftig på 45 lyder sgu da lidt for kedelig......

Jeg skal altså ikke ha' en trimmer der holder i 15 år - kæft manner - om 15 år er jeg da på plejehjem eller skudt..

Sagde Madammen

Sniffer  
Jeg vil sgu også anbefale Black&Decker's accu trimmer.
Min er 6 eller 7 år nu og kører da stadig fint snor ud når den skal

Sig natur?
ja ja du skriver jo bare at du er træt af de billige
men ok der er jo nogle der foretrækker kinesisk i stedet or kvalitet
nogle mercedes andre cykkel

TJ
Jo jo min kære, men der findes mange størrelser huse imellem skur og slot..

Sniffer  
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis