Opel corsa B aut 93 antispin lampe blinker

Hej når bilen startes er der ingen fejl. Når den har kørt 100 meter starter lampen med at blinke og motorkraften reduceres betydeligt. Den er blevet "nulstillet" men det har ikke hjulpet. Der er kommet ny olie på gearkassen. Har I nogen forslag?

livslyst
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da tåbeligt at nulstille uden at udbedre den fejl der er på dit automobil.

René
Det kan være en sensorfejl, mest sandsynligt på et forhjul.
Systemet virker ved, at der registrerer om et/begge hjul på trækakslen kører for hurtig/langsomtt i forhold til de andre hjul, hvilket vil være udtryk for spin, og så søger systemet at kompensere for det.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Når testeren tilsluttes er det jo så smart at en kvallificeret person kan udlæse hvilke fejl din bil har og hvis ikke de udbedres vil den blive ved med at gå i nødprogram.
At nulstille er ikke bedre end at pille pæren ud.
Grunden til at din Opel går i nødprogram kan skyldes +117 forskellige ting men start dog med at rette de fejl som den selv har fundet så er du sikkert kørendene igen.

René
Igen tak for indlæggene. Den med sensorfejl ved det ene forhjul kan være interessant. Hvordan checker jeg det? Fejlen opstår først når jeg kører frem (ca 20 km/t)så hvis den bliver testet igen med blinkene lampe vil den så vise hvor fejlen ligger? Jeg glemte at nævne at da hovedbremsecylinden blev skiftet opstod fejlen!

livslyst
Annonce
Antispin lampe på en Corsa? Fra 93? Er det en vits? Eller mener du ABS-lampen.

Bent.
Hej Bent, Jeg kommer lidt i tvivl, du har sikkert ret at den ikke har antispin. Det er en gul lampe oppe til højre på instrumentbrættet, - vist nok den samme der er tændt konstant når jeg trykke på knappen på gearvælgeren, der får bilen til at skifte gear tidligere når man trykker på speederen. Nu blinker den og går måske på et nødprogram.

livslyst
Ups, lampen sidder øverst til venstre og ligner et tandhjul

livslyst
"Ups, lampen sidder øverst til venstre og ligner et tandhjul"

Du har gearkasseproblemer. Hvem skiftede olien i gearkassen? Er du sikker på at det er automatgear-olie der blev fyldt på?

Jeg ville få tømt den igen og sikre mig at den rigtige mængde/type olie bliver påfyldt. Derudover sidder der ofte et oliefilter i gearkassen (kender ikke Corsa-gearet) som bør renses/skiftes.

Held og lykke,

Bent.
Tak for dit indlæg. Da problemet opstod bad jeg min mekaniker om at skifte gearolien. Han refererede tilbage at den var meget brun og mente der faktisk var for meget i evt fra lækage fra køleren. Jeg går stærkt ud fra at det er automatgearkasse olie der er fyldt på. Efterfølgende er også køleren skiftet. De sidste par vintre hvor det har været meget koldt har problemet også været der hvis jeg efer start af bilen har sat den for hurtigt i gear. Så har lampen også blinket. Så har jeg slukket motoren, startet den igen og lavet den køre lidt , hvorefter lampen er forbleven slukket. Filteret kender jeg ikke til men vil undersøge om det findes

livslyst
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis