Opel corsa B aut 93 antispin lampe blinker

Hej når bilen startes er der ingen fejl. Når den har kørt 100 meter starter lampen med at blinke og motorkraften reduceres betydeligt. Den er blevet "nulstillet" men det har ikke hjulpet. Der er kommet ny olie på gearkassen. Har I nogen forslag?

livslyst
Hej når bilen startes er der ingen fejl. Når den... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
motoren indeholder motorolie, denne olie kan få forebindelse med kølervæsken, hvis der er en defekt pakning. Det er den olie mekkeren taler om. Det har ikke noget med aut.gearkassen at gøre. Kør straks ind på et aut. opel-værksted og få dem til at skifte olie¨og filter på den gearkasse. desuden skal de kontrollere den lille sensor der sidder ude i venstre forhjul. Du har muligvis en defekt ventil i din gearkasse, hold dig til forhandleren med aut.gearkassen. Andersen&Martini ligger i Ballerup

 

Tak for dit indlæg. Jeg har ikke haft den hos en autoriseret mekaniker endnu, men du har overbevist mig om at det er det helt rigtige, hvis jeg skal have løst problemet. Den pakning du snakker om , er den skiftet i forbindelse med udskiftningen af køleren eller befinder den sig et andet sted? Ny olie, filter, kontrol af sensor, evt defekt ventil. Har de mulighed for at teste den når motoren kører, da problemet først opstår når bilen kører frem, og ikke når bilen lige er startet? Min nuværende mek. kan kun teste den når den er slukket. mvh Lars

livslyst
Tak for dit indlæg. Jeg har ikke haft den hos en autoriseret mekaniker endnu, men du har overbevist mig om at det er det helt rigtige, hvis jeg skal have løst problemet. Den pakning du snakker om , er den skiftet i forbindelse med udskiftningen af køleren eller befinder den sig et andet sted? Ny olie, filter, kontrol af sensor, evt defekt ventil. Har de mulighed for at teste den når motoren kører, da problemet først opstår når bilen kører frem, og ikke når bilen lige er startet? Min nuværende mek. kan kun teste den når den er slukket. mvh Lars

livslyst
En bilmotor er konstrueret sådan, at hele motorbolkken er omgivet af kanaler med kølevand. For at samle en motor, bruger man pakninger. Disse pakninger kan briste, typisk toppakning, og vand kan teænge ind i olien og omvendt, olien ud i vandet. Men det er IKKE dit problem. Jeg skrev det forrige, for at du fik vished for, at udskiftning af din køler, intet hat med gearkassen at gøre. En automatgearkasse er en speciel indretning, som man ikke skal overlade til en mekaniker, der kun støder på de problemer få gange. Et aut. Værksted ved hvor de skal søge, hvor de evt. Kan få hjælp ogmoplysninger og hvordan fejlen bliver afhjulpet. Tag en lille snak med en værkfører på et opel-værksted, det er vejen frem for dig.

 

Gearkassen producerer ikke olie så hvis der pludselig er for meget på er den eneste fejlkilde jeg kan komme på at køleren var revnet og at der dermed har været forbindelse imellem gearolien og kølevæsken.
Det er så bare ikke nok at skifte køleren gearkassen skal også renses og have rent olie påfyldt.
Jeg løfter på hatten hvis du på et Opel værksted finder nogen der har forstand på en 20 år gammel Corsa i almindelighed og en auto i særdeleshed.Derimod vil jeg godt garantere dig for at deres priser for på må og få at udskifte stumper er tårn høj.

Rene
Annonce
Andersen og martini har et par g amle tusser der ved noget, det ku jo være, at mekkeren har fyldt for meget på

 

Ja alt kan jo tænkes og tanker er endnu moms frie.
Jeg er bare lidt forundret over at du udelukker muligheden for at det er adskildelsen imellem gearolien og kølevæsken der har været utæt selvom et fænomen som stigendene oliestand og olie i kølemidlet taler kraftigt derfor.

René
Det er en meget sandsynlig mulighed med kølevand blandet ind i at.gearkassen via et utæt kølerør i køleren. Men så bliver olien samtidig meget grumset og grålig.
Hvis det er tilfældet, er den gearkasse finito, idet bremsebånd og koblingsplader bliver fyldt med vand og belægningerne sprænges af, når de senere varmes rigtig godt op.
Hvis olien virkelig er brun efter kørsel, kan det skyldes at koblinger m.m. glider som følge af slitage, eller motorolien af uransagelige årsager kan forvilde sig ind i gearkassen. Begge dele er meget destruktiv og begyndelsen til enden.
Hvis man vi fortsætte med den bil, er det bydende nødvendigt, at få fastlagt, hvad der er årsag til hvad, ellers er man lige vidt, hvis man bare knalder en ombytter gearkasse, som er mægtig dyr, på.

Ved du om den bil startede sin tilværelse i Roskilde?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af lvslyst på 26-05-2012 17:26
Hej når bilen startes er der ingen fejl. Når den har kørt 100 meter starter lampen med at blinke og motorkraften reduceres betydeligt. Den er blevet "nulstillet" men det har ikke hjulpet. Der er kommet ny olie på gearkassen. Har I nogen forslag?

 

hej og glædelig jul lvslyst 

jeg har en opel corsa B fra 1996  automatgear , hvor S lampesom ligner et tandhjul med et S inde i , som  af og til blinker når jeg starter hvis jeg køre reduceres motorkraften betydeligt 

den er blivet nulstillet  med det har ik hjulpet  ?????

men når jeg slukker bilen og strater igen forsvinder den og stopper med at blinke  

dette sker mens når bilen er kold  , og af og til kommer det og hurtig igen hvis jeg sætter den hurtig i gear men kun når bilen en kold 

men det er ik vær gang S lampen blinker når jeg skal ud at køre  kun af og til 

 

hvad kan det være af fejl ,bilen køre perfekt  ellers 

 

 

jeg har en opel corsa B fra 1996 automatgear , hvor S lampesom ligner et tandhjul med et S inde i , som af og til blinker når jeg starter hvis jeg køre reduceres motorkraften betydeligt

den er blivet nulstillet med det har ik hjulpet ?????

men når jeg slukker bilen og strater igen forsvinder den og stopper med at blinke

dette sker mens når bilen er kold , og af og til kommer det og hurtig igen hvis jeg sætter den hurtig i gear men kun når bilen en kold

men det er ik vær gang S lampen blinker når jeg skal ud at køre kun af og til



hvad kan det være af fejl ,bilen køre perfekt ellers
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis