hvad bør man ha på en båd?

hej i gruppen.

ja det er første gang jeg begår mig i den våde sektion her på LDS  

men der er jo en første gang for alting
sagen er den at jeg i et tåget øjeblik er kommet til at sige ja tak til en mindre motorbåd, og folk vil nok ryste på hovedet når jeg fortæller at jeg ikke rigtig ved hvad jeg har købt  men sådan er jeg nu engang.

båden er ca 20 fod med træskrog belagt med glasfiber, den har en 4 cyl indenbords diesel. ud over dette ved jeg ik ret meget (før den kommer hjem i morgen søndag)
den har stået og gemt sig i en lade i 4-5 år så en gang maling og gennemgang af el og maskine skal der til.

planen er jo den at jeg skal ud og sejle lidt med den og så skal der jo udstyr til.
men hvilket kan anbefales?

jeg har fået pris på GPS med kort over indre danske farvande, VHF og har tilmeldt mig et martim VHF kursus.
så skal der jo naturligvis redningsveste, og brandslukker ombord . ud over det er jeg naturligvis i gang med at læse op på regler om sejlads.
og jeg er i gang med at undersøge priser på forsikring


men er der andet i kan anbefale?

her er et par billeder, der kommer naturligvis flere når den er kommet hjem  




mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hej i gruppen. ja det er første gang jeg begår... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
så lykkedes det !
præcis 2 måneder efter jeg købte den lille båd, er den nu kommet i vandet, og afprøvet på en knap 3 timer lang sejltur fra Nexø til Boderne.
hun holder tæt og sejler som en drøm, og har bestemt været alle pengene værd. jeg kunne godt gå hen og blive "bidt" af at sejle  jeg har fået en fin plads i den lille hyggelige havn Boderne.så tak for de gode råd til alle, der kommer jo nok spørgsmål senere, men lige nu skal sommeren bare nydes



et lille billede fra havnen og der er naturligvis også et lidt større album

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også