Renault 19 1,4e 1995 ingen benzin

der kommer ingen benzin ud oppe ved dyssen/mono pointen. Jeg har sat en ombytnings mono point i men det hjalp heller ikke. Hvad er der galt,jeg håber at der er en med et godt råd,for jeg er tom for ideer og jeg ved ikke en skid om det insprøjtnings halløj

jole
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket om din  benzinpumpe virker/køre?
mvh jens
Jeg har fået at vide at hvis jeg kan høre den når jeg drejer nøglen så skulle den virke, og den køre i de 2 sekunder som den skal. Hvordan mener du jeg skal tjekke om den virker

jole
Skrevet af jole på 24 maj 2012 18:33
Jeg har fået at vide at hvis jeg kan høre den når jeg drejer nøglen så skulle den virke, og den køre i de 2 sekunder som den skal. Hvordan mener du jeg skal tjekke om den virker

Nu har jeg haft slangen af oppe ved indsprøjtningen og der kommer meget benzin når jeg drejer tændingsnøglen, så jeg skulle mene at den virker som den skal ?

jole
Ja så må benzinpumpen virke, får dyssen/mono pointen, signal  fra motorstyrnigen til at åbne.
(jeg ved ikke hvordan man kontrolere det)
Du har vel ikke en startspære i, de kan godt lave numre.

mvh jens
jeg har målet om der kommer strøm op til dyssen og det gør der.Der sidder ingen startspærer  i. Hvad pokker gør jeg så ?

jole
Annonce
Det kan jeg desværre ikke hjælpe med.
Men der er vel den mulighed, at dysen ikke virker,eller der er for lidt tryk på benzinpumpen.
mvh jens
jeg har jo fået en bytter på ophug og den ville heller ikke give benzin.Hvordan tjekker jeg at der er tryk nok på benzinpumpen mvh Jørgen

jole
Er det en Bendix eller Bosch Monopoint?

Kan den starte, hvis du giver den en snaps direkte i indsugningen?

Jeg tror at det er en bendix.Ja indtil den har brugt det der kom i. Nu har jeg også skiftet benzin pumpen og det hjalp heller ikke. hvad pokker er der galt

jole
Dysen skal vel også kunne variere, den mængde benzin den lukker ud?
Så enten får den vel varierende strøm, eller spænding, så det er nok ikke så enkelt at udmåle.

mvh jens
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis