Renault 19 1,4e 1995 ingen benzin

der kommer ingen benzin ud oppe ved dyssen/mono pointen. Jeg har sat en ombytnings mono point i men det hjalp heller ikke. Hvad er der galt,jeg håber at der er en med et godt råd,for jeg er tom for ideer og jeg ved ikke en skid om det insprøjtnings halløj

jole
der kommer ingen benzin ud oppe ved dyssen/mono... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fået at vide at der skal være forskellig spænding på den ene sæt ledninger,og det er der.De andre to er der både plus og minus på.Jeg leder efter en nål i en høstak,så du skal bare skyde fra hoften,jeg er villig til at prøve ALT.
    mvh Jørgen

jole
Hvis der er to forskellige fabrikater (Bendix eller Bosch Monopoint)
Er det jo ikke sikkert, de virker sammen, så kontroler den nye dysse, er samme fabrikat som den gamle.
mvh jens
det er en bendix og det er den samme som der sad i,man kan ikke købe en løs dysse man skal have hele klumpen,og det hele var ens.Nu prøver jeg at købe en ny benzin filter for den der sad i tror jeg har siddet der fra bilen var ny.Jeg er jo nød til at prøve noget.
    mvh Jørgen

jole
Hej
Er der gnist på dine tændrør ? og er der tændingspulser på tændspolen - det er jo nemlig ligesom det der styrer din benzin indsprøjtning - i øvrigt må jeg bedrøve dig med at en monopoint (og andre indsprøjtninger) kan man  IKKE reparere uden et multimeter og forstand på at bruge det ! - det er ikke almen viden som her på GDS der skal til - man skal kende systemet for at vide hvad det er der mangler - "man kan ikke reparere noget der ikke virker, hvis man ikke ved hvordan det virker, når det er i orden"
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Når den kan starte kortvarigt med en snaps direkte i indsugningen, må tændingen jo fungere.

Vi skal nok ud i noget styring af dysen....
Hej
Der er  IKKE nogen steder her i tråden, nævnt at bilen kan starte med en snaps i indsugningen - der er spurgt om det men ikke svaret på det !  Kan den det ????
Dysen i monopointen får en fast plus fra motorstyringen og bliver trigget (styret) med et stelsignal som varieres i bredden (tiden ) af motorstyringen som igen føler på tændingsimpulserne og trigger derefter - derfor SKAL  tændingen være 100% i orden
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af jole på 25 maj 2012 15:19
Jeg tror at det er en bendix.Ja indtil den har brugt det der kom i. Nu har jeg også skiftet benzin pumpen og det hjalp heller ikke. hvad pokker er der galt
Ifølge spørgerens svar kan den køre, når den får en snaps.
"Ja indtil den har brugt det der kom i."

mvh jens

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis