Åndedrætsværn må ikke bruge i mere end 3 timer. Hvorfor ikke?

Hej!

Ja, hvilke typer masker må man kun bære i en begrænset tidsperiode. Hvorfor?

Jeg har hørt noget med kondens i lungerne ved nogle masker, og for lidt ilt til hjernen for nogle andre masker.

Nogen de rkan komme med noget dokumentation, eller undersøgelser, der vider at masker kan være skadelige?

Mvh.
Hej! Ja, hvilke typer masker må man kun bære i... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jarlemand på 13 maj 2012 11:56
Okay, god forklaring.

Mit problem er bare, at jeg skal underbygge den teori, så jeg skal finde ud af, hvem der har undersøgt det.


Har du overvejet at tage kontakt til en arbejdsmediciner/læge for at få et svar. Du kunne jo starte med at tage kontakt til Arbejdstilsynet og spørge der. De kunne måske henvise dig til relevante rådgivere.

fase
Tjah, jeg kunne vel spørge arbejdstilsynet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den med tidsbegrænsningen er så vidt jeg ved, kun gældende for åndedrætsværn, hvor du selv skal trække vejret igennem filteret.
Hvad angår turbo enheder, hvor en blæser fører luften gennem filteret, kan jeg ikke huske, om der er tidsbegrænsning på. Friskluft forsynet åndedrætsværn er der ikke nogen tidsbegrænsning på.

Tidsbegrænsningen for de først nævnte åndedrætsværn, er rigtigt nok indført for at undgå risikoen for vand i lungerne.

Vandudtræden i lungerne skyldes dog ikke udåndingsmodstanden, men derimod indåndingsmodstanden.
Når indåndingsmodstanden øges, dannes der et større undertryk i lungerne, hvilket gør at væske fra blodet vandrer gennem de tynde væge i alveolerne.

Ovenstående er hvad jeg an huske, fra da jeg var på epoxy kursus for snart 10 år siden.

Hvis du vil vide mere, vil jeg da foreslå at du tager dig sådan et kursus...

Mvh. Kasper.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også