Åndedrætsværn må ikke bruge i mere end 3 timer. Hvorfor ikke?

Hej!

Ja, hvilke typer masker må man kun bære i en begrænset tidsperiode. Hvorfor?

Jeg har hørt noget med kondens i lungerne ved nogle masker, og for lidt ilt til hjernen for nogle andre masker.

Nogen de rkan komme med noget dokumentation, eller undersøgelser, der vider at masker kan være skadelige?

Mvh.
Hej! Ja, hvilke typer masker må man kun bære i... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Reglerne er jeg ligeglad med. Jeg er jo kun interesseret i at vide, hvorfor reglerne er opstået. Der er også en grund til at mælk er hvid, men jeg vil gerne vide, hvorfor den er hvid, og ikke om hvor vidt nogen har antaget at den er hvid.

Regler bliver ændret hele tiden, så hvorfor mener du ikke at reglen kan ændres? Ikke fordi jeg mener at den skal ændres, for det har jeg jo ikke nogen dokumentation for at kunne vurdere.
Reglerne er opstået for at beskytte brugerne mod vand i lungerne.

For åndedrætsværn med filtre for beskyttelse mod ammoniak dampe, er reglerne der for at beskytte brugerne mod ammoniak dampene.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
robert: Det er helt sikkert i god tro at du påstår det, og jeg tror skam på dig, men uden dokumentation, hvordan kan du så lukke sådan noget vås ud?
Skrevet af jarlemand på 10 maj 2012 19:54
robert: Det er helt sikkert i god tro at du påstår det, og jeg tror skam på dig, men uden dokumentation, hvordan kan du så lukke sådan noget vås ud?


Få dig et liv og når du ikke gider selv at undersøge sagen kunne du jo passendene tilbringe Week-enden iført gasmaske imens du studerer fuglelivet rundt om Utterslev mose.
René
Dokumentationen må du selv stå for.

Det er jo blot et faktum. Ligeså vel som mælk er hvidt.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ALB: .. Jeg er jo netop igang med at undersøge sagen, og det ser ud som om, at alle i andre heller ikke kan finde svaret, så man kan vel ikke bebrejde med specielt meget, for at spørge på et forum?
Det er da ikke min skyld, at folk ikke kan forstå en overskrift: "Åndedrætsværn må ikke bruge i mere end 3 timer. Hvorfor ikke? "

robert: Jeg skal ikke bruge et faktum, jeg skal bruge en begrundelse. Det faktum, eller reglen om du vil, er jo opstået på baggund af en noget. - Der er oftest en grund til at en regel er opstået.

Hvis man kan svare på, HVORFOR masker er skadelige, altså, komme med dokumentation på, hvorfor, så skriv gerne. Ellers kan jeg ikke se pointen i at kommentere.
Hej..
Jeg har arbejdet en del med maske, og den forklaring jeg har fået er at der er en hvis modstand i masken hvilket betyder man skal bruge "mere" luft.. hvis man bruger mask for længe kan man derfor få "for store lunger".. Hvilket hvis ikke er alt for sundt..
om det passer ved jeg ikke en skid om...
og ja ja kvinder løber ikke rundt med mask, så det er sikkert løgn :-)

Mvh Jan
Hahaha.

Okay den med store lunger har jeg ikke hørt før, men hvis man går ud fra at lungen er en muskel, så kan der vel være noget om det.
Man får vand i lungerne og kan drukne.. derfor er det forbudt at bruge i mere end 3 timer pr døgn...
Det kan man også få hvis man blæser balloner op en hel weekend..
Kroppen er ikke bygget til at blæse ud med modstand...
Medicinsk, er det det samme man gør for at få slim op af lungerne ved sygdom.. det kan man finde info om hvis man læser til fysioterapi.
Så du skal søge i lægebøger... Reglerne er jo lavet ud fra hvad lægerne siger.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Okay, god forklaring.

Mit problem er bare, at jeg skal underbygge den teori, så jeg skal finde ud af, hvem der har undersøgt det.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også