Grill til patter ris


Solbakkevej
Hej jeg har sat mig i hold og lave en top moderne grill til en stor patter gris samme med en ven som er smed men vi har en lille ide om hvordan den skal være

1. den skal være lukker
2. den skal ca være 1800 mm lang
3. den skal være let og komme rundt med så nok nogen hjul af en slags
4. noget udluftning men vi tænkt om der er nogen der har nogen flere råd måske nogen tegninger over nogen model

måske som vi måtte se eller nogen billeder over nogen vi har set de indlæg der er her ind sat link og billeder ind på nette men synes ikke vi blev meget kloger over hvordan vi skulle forme den men håbe i kan hjælpe os
Solbakkevej Hej jeg har sat mig i hold og lave en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
den hvad jeg har brugt er ca 1 m bred, firkantet, kan rumme 2 svin, har et gitter som går ned i bunden nærmest som en omvendt ølkasse, det øverste stykke kan tages af til rengøring. plads ca 15 cm brede til kul for og bag, den er ca 1 m høj, låget 40-45 cm højt, der er lavet udluftning både i bund og låg, i begge ender, som bare er et spjæld man trækker til siden.
den er bygget på en anordning/anhænger som kan spændes bag en bil, og transporteres.
bruger du det "gode kul" behøver du ikke efterfylde.
sådan en gris skal have 5-6 timer, hvis du fjerner benene i skinken og fladbenet inden du vender den og ridser, har før brugt at sprøjte krydret saltlage overalt, lade den stå natten over, så slipper du også for at krydre efter.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
nå ja der er også en brypbakke i bunden inden i gitteret som bare ligger løst til rengøring. har forsøgt at lægge en tegning ud men sitet understøtter ikke formatet, har ikke billeder, det var jo ligesom arbejde.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis