Lidt Tagspørgsmål...

Hej med jer

Påtænker at skifte tagbeklædningen på mit hus i forbindelse med en total renovering, men har lige at par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med.

Den nuværende tagbeklædning er skifer eternit af ældre oprindelse, huset er oprindeligt fra 1934, men ved ikke hvor gammel tagbeklædningen er.

Jeg vil meget gerne skifte tagbeklædningen til Beton tagsten af mærket B&C Danflock med indbygget undertag.

Det første jeg er i tvivl om er om hældningen på taget er stor nok? Har indvendig på skifer pladerne holdt et en meter langt vaterpas vandret mod taget og målt
op fra enden af, og her målt ca. 47 cm. Har et sted fundet et skema der angiver at hvis man bruger denne model, angiver det en taghældning på 25 grader hvilket
jo skulle være nok til at kunne ligge beton tagsten på, eller? Se evt. taget på billede 1.



Næste problem er om den nuværende spærkonstruktion kan bære vægten af betontegl, som er ca. 43 kg. pr M2 ifølge producenten. Hvem skal jeg have fat i for at få
svar på det? Er det noget en tømrer kan klare, er det spærfabrikken jeg skal have fat i, eller er det en helt 3 der kan opklare det for mig? Se evt. billede 2, 3 & 4, som er taget inde fra i loftrummet.







Mange venlige hilsner

Brian
Hej med jer Påtænker at skifte tagbeklædningen... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
må give ostetyv ret!

Jeg har været på LDS i et halvt år og har fundet ud af at folk her inde ikke kan komme med noget brug bart.
mange store navne her inde virker som om de ved det hele, men når alt kommer til alt, ved de intet.

Mvh


En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Skrevet af Maleren. på 10 maj 2012 20:01
må give ostetyv ret!

Jeg har været på LDS i et halvt år og har fundet ud af at folk her inde ikke kan komme med noget brug bart.
mange store navne her inde virker som om de ved det hele, men når alt kommer til alt, ved de intet.

Mvh

Hov hov, det er slet ikke det jeg siger/skriver...

Har da fundet masser af brugbar information omkring mange andre emner i indlæggene herinde, og der er da mange af de rigtige håndværkere der skriver her, der er kompetente og venlige i deres svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også