privat vej og vej ret for naboer.

Er lidt i vildrede her.

Jeg har et mindre værksted lidt udenfor byen med knap 10000m2 jord. Herigennen går der en vej igennem videre ind til nabogrundende (det er dog den samme der ejer alle grunde efter mig)

Vejen høre til min jord og jeg skal så give "vej ret" til naboen så han kan komme til sin jord. Døren ind til værkstedet ligger desværre lige ud til denne grusvej (ca. 50cm fra dør til vej)

Da jeg har 2 små børn der jo ikk altid tænker sig om når de stormer ud af døren, er jeg dog begyndt at blive lidt nervøs for deres ve og vel.
normalt har det ikke været et problem, da jeg altid har haft en god dialog med naboen - vi har en aftale om at når døren til værkstedet står åbent så har jeg børnene til at lege og han vil trille stille forbi, det samme gør hans gæster og der har aldrig været noget som helst.

MEN Nu har sønnen så fået bil og køre mildt sagt som død og helvede. dette har jeg på peget for naboen med det resultat at knægten nægter alt og han nu er blevet endnu være. i det sekund han ser mig ligger han afsted med en brænder så gruset står til alle sider, uden tanke på at der sidder børn og leger 1m fra ham. ligeledes køre han altid afsted med alt hvad bilen kan trække.
Idag lykkedes det ham såmænd også at ramme min datter med grus under hans racerkørsel - heldigvis ikke noget alvorligt men nok til at tøsen blev forskrækket og nok til at få farmand til at storme henover markerne i håb om at fange ham, heldigvis var der et elhegn i vejen og jeg fik ikk fingre i ham.

Men hvad kan man gøre? det eneste jeg får ud af at få fat i ham er jo nok en voldsdom.
 
jeg har gjort naboen opmærksom på problemet utallige gang, mundtlig, på brev, sms og mail. Men han tror jo selvfølgelig på sin søn der benægter alt.
en anmeldelse hjælper jo ikke meget når det er privat vej eller er der nogen der kender til denne lovgivning der ved om der er noget man kan gøre?

jeg kan selvfølgelig flytte vejen eller lave en ny dør i værkstedet, men dette løser ikke problemet når ungerne er ude og lege og i min verden er det billister der bør vise hensyn og ikke omvendt - ihvertfald når vi befinder os på en lille grusvej på landet.

nogen med lidt juridisk viden, der ved hvad man kan gøre?

Er lidt i vildrede her. Jeg har et mindre... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvor står der han vælter?

min tanke er at det er en bil han kommer kørende i, 75x75 vil jeg gætte på er millimeter, tror man vil opdage hvis der står en pind på 75x75 cm foran sin bil.

Skrevet af Barrus på 25 apr 2012 14:32
nu var der så ikke tale om at køre et søm nogen steder hen, men træbjælke som åbenbart fik "idioten" til at vælte.Selvtægt af denne ar er IKKE i orden.

Ja så er vi da sikker det er Danmark vi befinder os i.
Landet hvor forbryderen altid er det virkelige offer

Genial ide med træstolpen, det gad jeg dæleme godt have set.
Ja så er vi da sikker det er Danmark vi befinder os i.
Landet hvor forbryderen altid er det virkelige offer

Genial ide med træstolpen, det gad jeg dæleme godt have set.


Kan kun sige at jeg er enig :-)
Men tør sgu ikke prøve det på min racerkører...

Sig natur?
Skrevet af Barrus på 25 apr 2012 14:32
 nu var der så ikke tale om at køre et søm nogen steder hen, men træbjælke som åbenbart fik "idioten" til at vælte.Selvtægt af denne ar er IKKE i orden.

Hvem har nævnt at nogen væltede?? Det at køre over en lægte giver et brag men ødelægger ikke noget (førerens bukser kommer muligvis til at lugte)

Skrevet af akselj på 25 apr 2012 17:53

Hvem har nævnt at nogen væltede?? Det at køre over en lægte giver et brag men ødelægger ikke noget (førerens bukser kommer muligvis til at lugte)



De lugter sikkert i forvejen, for hvis hans hjerne ikke kan se hvor sindssygt det er at køre så sindssygt, kan sikkert heller ikke afkode brugen af sæbe. Sikke da en sinke.
Annonce
Her på vores private fællesvej, døjer vi med "Racerteam Post Danmark", der træner til VM i rally.

Vejen går ca 1 meter fra nogle af vore bygninger, slet ikke så uhyggeligt som i den omhandlede sag, men det betyder dog, at vi tør ikke lade børnebørnene løbe frit omkring i postbesørgelsestiden og ihjelkørte kattekillinger fjernes i stilhed.

Efter adskillige nyttesløse samtaler med de ofte meget alternativt begavede ilpostbude, holdt i en absolut pæn tone, har jeg lavet vejbump ved at slæbe vejfyld sammen i en bunke før og efter min ejd.
Yderligere pædagogiske samtaler med en del af ilpostbudene, hvor jeg forklarer, hvor meget blod og hjernemasse der er i et lille barn og, hvorledes det kan se ud når det ligger i vejgruset, en blanding af hakket svinelever og flæskefars tilsat selvfølgelig rigelige mængder blod. Faktisk lykkedes det mig tilsyneladende at give det pågældende postpigebarn kvalme.
Det er ligesom, det er ved at have hjulpet, måske hjulpet på vej at nogle buler i bøtten på skvadderhovederne, når de glemmer mine bump.

Og Barrus, jeg er så fuldstændig 250% skideligeglad med, om det er i orden eller ej. Jeg går meget mere op i at kunne have børn, kvinder, hunde og mig selv løbende løse omkring på min ejendom, end om et postbud slår sit uendeligt dumme hoved.
Jeg er slet ikke politisk korrekt, så jeg hylder ikke princippet om primært at tage hensyn til forbryderen. Ligeledes vil jeg heller ikke finde mig i at en hjemmerøver skal maltraktere min kone eller mig selv, og jeg vil gøre alt overhovedet for at uskadeliggøre en sådan forbandet satan, selv om det er aldrig så politisk ukorrekt.
Men sådan er vi jo så forskellige.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 25 apr 2012 21:45
Her på vores private fællesvej, døjer vi med "Racerteam Post Danmark", der træner til VM i rally.

Vejen går ca 1 meter fra nogle af vore bygninger, slet ikke så uhyggeligt som i den omhandlede sag, men det betyder dog, at vi tør ikke lade børnebørnene løbe frit omkring i postbesørgelsestiden og ihjelkørte kattekillinger fjernes i stilhed.

Efter adskillige nyttesløse samtaler med de ofte meget alternativt begavede ilpostbude, holdt i en absolut pæn tone, har jeg lavet vejbump ved at slæbe vejfyld sammen i en bunke før og efter min ejd.
Yderligere pædagogiske samtaler med en del af ilpostbudene, hvor jeg forklarer, hvor meget blod og hjernemasse der er i et lille barn og, hvorledes det kan se ud når det ligger i vejgruset, en blanding af hakket svinelever og flæskefars tilsat selvfølgelig rigelige mængder blod. Faktisk lykkedes det mig tilsyneladende at give det pågældende postpigebarn kvalme.
Det er ligesom, det er ved at have hjulpet, måske hjulpet på vej at nogle buler i bøtten på skvadderhovederne, når de glemmer mine bump.

Og Barrus, jeg er så fuldstændig 250% skideligeglad med, om det er i orden eller ej. Jeg går meget mere op i at kunne have børn, kvinder, hunde og mig selv løbende løse omkring på min ejendom, end om et postbud slår sit uendeligt dumme hoved.
Jeg er slet ikke politisk korrekt, så jeg hylder ikke princippet om primært at tage hensyn til forbryderen. Ligeledes vil jeg heller ikke finde mig i at en hjemmerøver skal maltraktere min kone eller mig selv, og jeg vil gøre alt overhovedet for at uskadeliggøre en sådan forbandet satan, selv om det er aldrig så politisk ukorrekt.
Men sådan er vi jo så forskellige.


Er så enig, som det nu engang kan lykkedes 2 mennesker at være. Jeg vil skide hul i alt moral snak mht til selvtægt i denne sag. Håber idioten rammer et vejbump, en lægte eller en modkørende lastbil så hårdt at fjolset aldrig mere kan styre en bil. Forbandede snot hvalp. Forbandede forældrer.
Er helt enig.
Visse former for selvtægt har jeg ikke det mindste imod.
Er bare selv en kylling på det punkt... Men vil sgu ikke kritisere andre for at tage hånd om problemerne!

Sig natur?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også