privat vej og vej ret for naboer.

Er lidt i vildrede her.

Jeg har et mindre værksted lidt udenfor byen med knap 10000m2 jord. Herigennen går der en vej igennem videre ind til nabogrundende (det er dog den samme der ejer alle grunde efter mig)

Vejen høre til min jord og jeg skal så give "vej ret" til naboen så han kan komme til sin jord. Døren ind til værkstedet ligger desværre lige ud til denne grusvej (ca. 50cm fra dør til vej)

Da jeg har 2 små børn der jo ikk altid tænker sig om når de stormer ud af døren, er jeg dog begyndt at blive lidt nervøs for deres ve og vel.
normalt har det ikke været et problem, da jeg altid har haft en god dialog med naboen - vi har en aftale om at når døren til værkstedet står åbent så har jeg børnene til at lege og han vil trille stille forbi, det samme gør hans gæster og der har aldrig været noget som helst.

MEN Nu har sønnen så fået bil og køre mildt sagt som død og helvede. dette har jeg på peget for naboen med det resultat at knægten nægter alt og han nu er blevet endnu være. i det sekund han ser mig ligger han afsted med en brænder så gruset står til alle sider, uden tanke på at der sidder børn og leger 1m fra ham. ligeledes køre han altid afsted med alt hvad bilen kan trække.
Idag lykkedes det ham såmænd også at ramme min datter med grus under hans racerkørsel - heldigvis ikke noget alvorligt men nok til at tøsen blev forskrækket og nok til at få farmand til at storme henover markerne i håb om at fange ham, heldigvis var der et elhegn i vejen og jeg fik ikk fingre i ham.

Men hvad kan man gøre? det eneste jeg får ud af at få fat i ham er jo nok en voldsdom.
 
jeg har gjort naboen opmærksom på problemet utallige gang, mundtlig, på brev, sms og mail. Men han tror jo selvfølgelig på sin søn der benægter alt.
en anmeldelse hjælper jo ikke meget når det er privat vej eller er der nogen der kender til denne lovgivning der ved om der er noget man kan gøre?

jeg kan selvfølgelig flytte vejen eller lave en ny dør i værkstedet, men dette løser ikke problemet når ungerne er ude og lege og i min verden er det billister der bør vise hensyn og ikke omvendt - ihvertfald når vi befinder os på en lille grusvej på landet.

nogen med lidt juridisk viden, der ved hvad man kan gøre?

Er lidt i vildrede her. Jeg har et mindre... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo gå ind her, og sætte en markør på kortet for at gøre opmærksom på forholdet.

PS. Hvis det er en privatvej i landzonen (altså ikke omfattet af §6 i lov om privat fællesvej), så kan du vel omlægge vejen. I det gode naboskabs navn burde den udgift jo så deles af parcellerne, der anvender vejen. Men i sidste ende evt. af vejejeren selv for at få fred.
nogle store cement blomster kummer placeret særligt godt er vel udsmykning andre kan måske tage det som fartdæmpning, meen du kan vel også nægte at det er meningen med dem og sige at de bare et til pynt.

og så ellers filme knægten næste gang og vise forældre det.

ellers kunne man jo næsten være fristet til et stykke bræt med et par søm i, så holder han da en pause et par dage
 
ellers kunne man jo næsten være fristet til et stykke bræt med et par søm i, så holder han da en pause et par dage

Vi havde for nogle år siden et lignende problem på vor blinde villavej, flere gange om ugen kom et par fyre tordnende ned af vejen for at hente en kammerat, og så tilbage 5 minutter senere, vi prøvede at tale med ham der boede her, men uden resultat. Så lavede genboen og jeg et rigtigt grimt nummer: Vi tog et stykke 75x75 træ og malede det sort med et reb i hver ende, en aften hvor de var kørt ind på vejen lagde vi træet tværs over vejen og stod med hver sit reb. De kørte over med et brag, og vi trak pinden ind bag hækken inden de kom ud for at se hvad der var sket, det hjalp et godt stykke tid.


Det er sikkert meget, meget forbudt og forkert, men genialt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Du filmer knægtens ugerninger og komfronterer forældrene med det. Sammen med besked om, at ét eneste gentagelsestilfælde, så er det politianmeldelse.
Politiet kan ikke sidde en fotodokumenteret anmeldelse af uforsvarlig kørsel overhørig, hvis den indleveres skriftligt.

Nu er det naturligvis ikke for for at genere knægten og at skabe spild du griber til dette middel, men fordi du:
1) Agter at leve op til forældreansvarsloven, som pålægger dig at værne dine børn mod skade og risiko derfor.
2) Ikke ønsker at den unge mand skal komme i en situation, som vil give ham traumer på livstid og kan sende ham i fængsel for uagtsomt manddrab.
Husk bedemandsminen, når du fremfører dine argumenter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af ktm på 25 apr 2012 07:52

Det er sikkert meget, meget forbudt og forkert, men genialt!
Måske forbudt, men ikke forkert.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det lyder som om du bor lidt ude på landet... Og så kan jeg ikke ofrestille mig du ikke skulle have en trailer, eller måske en ekstra bil.
Dem kan du jo passende parkere så der ikke ken køres helt så voldsomt..

Samme teknik brugtre en hel lanndsby der var voldsomt generet af tung trafik af lastvogne fra en grusgrav... nu er der vist kommet orden på sagerne her og en omfartsvej er under bygning!!

Men ellers vil nogle videoer af knægten nok få øjnbene op hos forældrene.....

Jeg tror den sikreste vej til en løsning er en dialog.. det kan se svært ud, men med nogle optagelse af knægten kan der jo nok nemmere blive enighed om at der reelt køres for vildt.. Som jeg forsatår det er det reelt kun knægten der ikke kører pønt forbi din ejendom.

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af akselj på 24 apr 2012 22:15

Vi havde for nogle år siden et lignende problem på vor blinde villavej, flere gange om ugen kom et par fyre tordnende ned af vejen for at hente en kammerat, og så tilbage 5 minutter senere, vi prøvede at tale med ham der boede her, men uden resultat. Så lavede genboen og jeg et rigtigt grimt nummer: Vi tog et stykke 75x75 træ og malede det sort med et reb i hver ende, en aften hvor de var kørt ind på vejen lagde vi træet tværs over vejen og stod med hver sit reb. De kørte over med et brag, og vi trak pinden ind bag hækken inden de kom ud for at se hvad der var sket, det hjalp et godt stykke tid.


Hvordan ville du så have haft det, hvis nu det var gået helt galt, at han var blevet invalideret eller i værste fald død af den tur?  Det er f.... ikke særlig voksent at lave den slags.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvordan ville du så have haft det, hvis nu det var gået helt galt, at han var blevet invalideret eller i værste fald død af den tur? Det er f.... ikke særlig voksent at lave den slags.


hvordan vil forældrene have det når børnene ligger smattet ud under bilen fordi idioten ikke kan styre sin højre fod, og hvordan vil han have det?

tvivler nu meget stærkt på at man dør ved at køre et søm op i dækket på en bil især på en fælles privat vej.

nu var der så ikke tale om at køre et søm nogen steder hen, men træbjælke som åbenbart fik "idioten" til at vælte.Selvtægt af denne ar er IKKE i orden.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også