Fryser slukker ikke

Men fryser slår ikke fra. Uanset hvordan jeg indstiller, kører den bare hele tiden på fuld drøn.
Den røde lampe lyser dog indtil der er en vis temperatur. Så et eller andet virker dog.

Er det termostaten der er røget?

 

Men fryser slår ikke fra. Uanset hvordan jeg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med sådan et termometer til køleskabe og frysere. Lægger det midt i fryseren.

 

følgende svar fra Electrolux i dag:

En temperatur på -18 grader skal være den temperatur der er i madvarene, for at holde den skal temperaturen i selve fryseren være lavere end de -18, da der er et tab af kulde undervejs. i skal derfor skrue op for termostaten for at få en koldere fryser, og dermed sikre holdbarheden af jeres madvare. Det er ikke unormalt at for at holde en temperatur på -18 grader i madvarene, at temperaturen i fryseren svinger melllem -20 til -26 grader, dermed kører fryseren mere jævnt, og holder længere pauser.

Forstår det dog ikke. Den temperatur der er derinde, må vel være den mit termometer viser.

 

Forstår det dog ikke. Den temperatur der er derinde, må vel være den mit termometer viser.

Hvordan kan Elektrolux give dig sådan et svar, og med det mener jeg, at det du har i fryseren selvfølgelig vil antage samme temperatur, som der er i fyseren. Mage til sludder fra Elektrolux skal man da lede længe efter.

fase
Det er endda skrevet af en servicetekniker.

 

Vi har et termometer liggende i vores fryser, det ligger ret konstant på -20 grC

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis