Greenfield cykel fra Harald Nyborg

Jeg står og godt kunne bruge en cykel. Nu kan jeg se at Harald Nyborg har en rigtig flor MTB til salg til 1200kr.

Prisen og udseendet passer mig rigtig fint, men skal man holde sig fra den slags billige cykler? Hvad er det der gør cyklen så billig, går tingene hurtigt i stykker eller er den bare dårlig at cykle på?

LIFT-EAT-REST-REPEAT

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En af grundene er at Onkel Harald, Bilka o.l. kan købe meget større partier hjem, så kan de trykke prisen ret meget ned hos fabrikanten. Kvaliteten er ikke altid den bedste, også fordi fabrikken godt kan "glemme" nogle ting ved produktionen. Det er ofte hørt at de "glemmer" at fylde fedt i kranken, og så holder den ikke ret længe. Men er du selv indstillet på at tjekke sådanne ting og eventuelt udbedre dem selv, kan de såmæn holde næsten lige så godt som en du køber hos cykel smeden. 
Det afhænger selvfølgelig af kørselsbehov! Men hvis det er til daglig transport eller skovtur så hold dig langt væk fra Harald Nyborg´s greenfield cykler, de er for tunge og for dårlige. Har selv en brusetto MTB koster vidst 3000 kr hos HN , kvaliteten på den er rimelig men den er stadig for tung. Kig dig hellere omkring efter en brugt kvalitets cykel, evt. på hittegods auktion, der kan man tit være heldig.

Det fikser jeg...
Jeg læste en test på cykler... dem fra Harald blev disket fra testen, af den simple grund at de ikke kunne holde til testen..

Bilka sælger nogle SCO cykler og de er okay... Jeg har cyklet på skovstier i et år på en af deres MTB cykler (med et andet navn).. og nu er der en der cykler på den dagligt oppe i byen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mine 2 drenge køre nu på 2. år med deres Greenfield cykler.
Ud over efterspænding af cyklerne og lidt smørring, har der ikke været nogle problemer.

Det skal lige siges, at de ikke køre på dem om vinteren. Der køre de på nogle hjemme(om)byggede cykler, som er samlede af div. gamle cykler.

Når drengene har overstået voksenaldren, bliver der håndbygget cykler til dem.
Jeg har selv en, som jeg har haft siden August 1994, og min kone har en fra Juli 1995. Ingen af vores cykler har heller ikke været udenfor om vinteren. Min kone køre på en traditionel damecykel købt hos vores lokale cykkelhandler. Min vintercykel er også en ombygget cykel fra jernbunken nede i skraldegården.
Min Vintercykel, før, under og efter ombygningen.

Øv, det er umuligt at sætte billeder ind her.
Jeg har også haft en Onkel-MTB-cykel, nu i 5 år.
Den har kørt fint indtil den fik den store tur sidste sommer. 
Her skilte jeg den totalt ad, smurte og "fedtede" den til efter alle kunstens regler. Skiftede kabler og bremseklodser. 
Jeg valgte så lige at male stellet, da jeg var blevet træt af den gamle farve.

Så nu har jeg en "ny" MTB 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja og så bliver man igen glad for sin "nye" cykel.
Det afhænger selvfølgelig af dit behov Hvis det er en cykel som du kun skal bruge hver søndag eller endnu sjældnere, så er cyklen fra Harald fin til prisen.

Har du planer om at kører hyppigere på cyklen, vil jeg anbefale dig at kigge efter noget andet.

En cykel har rigtige mange sliddele, og på cykler fra Harald er disse dele af dårligste kvalitet, derfor den billige pris. Det vil også sige cykler du meget på cyklen, så skal du ikke forvente at den holder længe.

Jeg vil til en hver tid anbefale dig at købe en brugt cykel, man kan få rigtig meget brugt cykel for 1200kr. og der er her potentiale for at du har en cykel som du kan have glæde af. Reparationer er ofte besværlige og nogle gange endda umulig på discount cykler, hvis du køber en brugt cykel af bedre kvalitet er der bedre mulighed for at du kan lave den selv, hvis det skulle blive nødvendigt.

Go' vind
Skrevet af HenrikC. på 04 feb 2013 22:54
Mine 2 drenge køre nu på 4. år med deres Greenfield cykler.
Ud over efterspænding af cyklerne og lidt smørring, har der ikke været nogle problemer.

Det skal lige siges, at de ikke køre på dem om vinteren. Der køre de på nogle hjemme(om)byggede cykler, som er samlede af div. gamle cykler. 
  


Mine drenge køre stadig på Greenfield cyklerne, og de veligeholder dem selv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også