råd om solcelle-anlæg

Situationen er den at jeg står og vil investere i solcelleanlæg.

Men markedet er stort og alle mener jo at de sælger det bedste.

Jeg har efterhånden fået det indskrænket til 2 valg/forhandlere, men der er plusser ved begge så ville høre om der er nogen herinde der er kloge på området.

Skal lige siges at prisen er ca den samme for de 2 anlæg.

Fordelene ved de 2 anlæg:

nr 1: Bilka´s anlæg : 25 års produktgaranti på Panelerne hvilket er meget så vidt jeg kan se. Ikke bare ydelses garanti men rent faktisk garanti på feks brud på back-sheeten.
10 år på Danfoss-inverter.
Jeg er sikker på at Bilka findes om x-antal år så jeg, hvis uheldet er ude, kan få dækning ved en evt garanti-sag.

nr 2: Privat forhandler ( billigenergi.eu ) som giver 20 år garanti på inverter. Garantien er forsikret igennem et europæisk forsikringsselskab, så selv hvis firmaet skulle lukke, så skulle garantien kunne bruges. Bedre Paneler end bilka´s ( tykkere backsheet, højere produktion osv. ) men kun 2 års produkt-garanti på dem + selvf de 25 års ydelses-garanti. Inverteren er kinesisk, men der er jo den lange garanti.

Jeg ved at inverteren er et svagt punkt i de her anlæg ( eller har læst mig frem til det ), men jeg aner ikke hvordan det er med panelerne.

Nogen der har input her ?


Lyt nu endelig ikke....Jeg ved faktisk ikke en skid biggrin
Situationen er den at jeg står og vil investere i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har hørt at man sælge sin co2 kvote for et solcelle anlæg, men til hvem og hvordan?
Du lader til at have styr på solceller osv dansepsolar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis