Forsikring ved dårligt fundament?

Hejsa

Jeg har for 2 år siden købt et hus som er bygget i 1952 og tilbygget/ombygget i 1959. I bygningsattesten fra 1959 står intet om fundamentet ej heller er det nævnt i de original tegninger  af huset.

I tilstandsrapporten står der under bemærkninger; Sokkel mod øst er ikke besigtiget pga. beplantning. Under afsnittet ”Huseftersynet” står der; Sokkel K1, Sokkelpuds er med mangelfuld vedhæftning, afskalninger og revner. Note: Skaden er af mindre omfang og forventelig for denne type sokkel.

Nu har jeg så fjernet beplantningen mod øst. Jeg kunne se at soklen skallede lidt og gravede derfor lidt for at se hvor langt jeg skulle ned og reparere. Må indrømme at jeg fik et chok. Først troede jeg ikke at der var nogen fundament, men ved at grave et lille hul kan jeg se at det går langt nok ned. Men de 10 cm der ligger fra jord overfladen og ned er meget porøs (ligner store sten og grus?) og jeg kan stikke en tommelstok 12 cm ind under muren. Jeg kan også se en dyb revne der går hele vejen ned ad muren (Både over og under et vindue) og fortsætter ned i fundamentet. Hernede ligger der en stor kampesten og stikker 15 ud fra fundamentet. Nu har jeg jo kun kikket to tilfældige steder, men jeg går ud fra at den er gal hele vejen rundt.

Hvad jeg troede blot var lidt reparation og sokkelmaling, er måske mere alvorlig end som så? 

Hvordan griber jeg det an? Jeg har både husforsikring og ejerskifte forsikring i samme selskab, mon de dækker? Skal jeg have en byggesagkyndig/Mure ud og vurdere skaden før jeg kontakter forsikringen eller sender den en?

Håber der sidder nogle med god råd eller erfaringer de vil dele ud af. Har på fornemmelsen at forsikringen generelt altid prøver at slippe fra at betale.

Hilsen Eva


Kvinde i eget hus.......
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du griber fat i forsikringen, så sender de en taksator ud og vudere tingenes tilstand.

Om de så vil dække udbedringerne, kan jeg jo ikke garantere

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis