Tagsten mod gesims i gavl

Så blev de store huller lavet i murværket ( tak for hjælpen ).
Inden jeg begynder på netpudsen har jeg dog et problem mere. 
Der hvor teglstenene (beton) ligger an mod muren falder pudsen ud, de ligger og vibrerer når det blæser (tror jeg det altid gør her ) og sidder efterhånden skævt.
Er det muligt at fast gøre dem med feks fliseklæber inden der bliver lagt mørtel ind eller løber jeg ind i andre problemer med den fremgangsmåde.
Taget er ca. 2 år gammelt.

Mvh

Så blev de store huller lavet i murværket ( tak... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men 2 år gammelt tag, lavet af fagfolk... skal man da forvente kunne holde lidt længere...
Forvent dig ikke for meget!
Det er korrekt at garantien stadig gælder.
Men som du også fortæller så har tømrerfirmaet allerede fundet på en god undskyldning!

Det bliver dig der skal bevise at det er tømrerfirmaets skyld at tagstene ikke ligger ordentligt.
Og det kan du få meget svært ved. Hvis der er undertag kan du f.eks. ikke se om tagstene er bundet korrekt.
Og du kender heller ikke de kontraktlige forhold der var gældende for arbejdets udførelse. Hvad havde murer, elektriker og vvs'en f.eks. at gøre på taget?

Når du har købt huset på tvangsauktion udarbejdes der ikke tilstandsrapport og derfor har du ingen ejerskifteforsikring! (Så vidt jeg husker).
Hvis tømrerfirmaet har haft murerarbejde med i deres entreprise, dvs. at lægge tagstenen i mørtel, så bliver det ikke svært at påvise det ikke er udført korrekt, det er bare at afmontere en tagsten, og se om der hæfte på bagsiden af tagstenen, er der ikke dette er arbejdet ikke udført som foreskrevet, og de kommer til at lave arbejdet om.

Uanset konkurs, tillstandsrapport osv.. er de stadig ansvarlige for det udførte arbejde i 5 år.
Muligvis.

Men hvorfor erkender firmaet så ikke det? Nu! Med det samme!

Hvorfor er henmuringen af tagsten på gesimsen (måske) oprindeligt udført uden svumning? Enten fordi tømrerfirmaet ikke kender kravet. Eller fordi de var/er ligeglade.

Hvis tømrermesteren er cool, og uanset af evt. medlemskab af "BYG-garanti", så er det risikofrit for ham at afvente en eventuel retssag.

Men hvis tømrermesteren er medlem af "Byg-garanti" er det ret billigt for spørgeren at indbringe sagen for det tilhørende ankenævn.

Han siger noget med at det er muren der har muret helt hen til lægterne, og at det er skyld i at pudsen under stenene bliver blæst ind og presser stenene op ? har lidt svært at se det for mig.
Selv ikke de sten midt i taget der sidder og vipper mente han der var problemer med andet end at jeg måtte op og rette på dem engang imellem :-) det er helt normalt... siger han
Det er den samme tømrer der har monteret spær, undertag, tagsten og kviste.
Prøver at snakke med en anden tømre idag og derefter BYG.
mvh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også