Loftspots i badeværelse

Hej, og takk for et godt forum

Jeg vil bruge nogle loftspots i badeværelset, det nærmeste vil være 1 meter frá
brusehovedet, og loftshøjde er 195 cm.

Kan jeg bruge en loftspot som er ip 24 og 220 volt.

vh
jan
Hej, og takk for et godt forum Jeg vil bruge... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke sådan at i område 2 kan du bruge 220v, og i område 1 må du bruge 12v.

Som jeg forstår det so kan jeg bruge 220v og ip 24, som Mikael skriver, er det rigtigt?

Vh
Jan
gider ikke lige læse det hele om vådrum igennem igen, det står på sådan en kringlet måde :p må være ærlig og sige, jeg ikke lige kan huske om du må bruge 230V i område 2, når bare det er jordet. Det står sikkert i en af paragrafferne, men som sagt, gider ikke læse dem igennem igen lige nu :p
Det er helt ok Illsher .  Jeg prøver igenJeg vil bruge nogle loftspots i badeværelset, det nærmeste vil være 1 meter frá
brusehovedet, og loftshøjde er 195 cm.

For at gøre det nemt for mig!
Er det nogen som vil henvise mig til nogle Indbygningsspot direkte i isolation, som jeg har lov til at bruge.

Jeg ville være meget takknemmilig for alle svar.

Mvh
Jan
forudsat du må sætte 230V spot i område 2, kan du bruge alle spot typer der er godkendt til indbygning i isolering. Og der er jo ikke den store forskel på dem. Det stort set kun farven, og om det skal være en rund eller firkantet spot. Her er en masse fra greenline som må monteres direkte i isoleringen. http://www.greenline.dk/Halogen-belysning-12/Indbygningsspot-230V-518
Hej igen
Takk for svar
Jeg har tænkt mig Easy2Light indbygningsspot som er til direkte i isolering og som er IP 24 godkendt. Må anvendes i baderum med minimum loftshøjde på 2.250 mm, men det kan jeg vel ikke da højden kun er 195cm.
vh
Jan
Ja også er vi igen tilbage til område 2 spørgsmålet.. Du må lige håbe sfabin hopper forbi tråden her, han plejer at have meget godt styr på paragrafferne
Det lyder spændende


Jeg vil bruge nogle loftspots i badeværelset, det nærmeste vil være 1 meter frá
brusehovedet, og loftshøjde er 195 cm.

Nu skal jeg prøve at forklare det:
Som du beskrev det i dit første indlæg, er der 1 meter fra brusehovedet og til den første spot. Dette placerer dig inde i område 2, som er begrænset af et vandret plan på 60cm. Område 2 er også imellem gulvet og op til 2.25m, og der har du 195cm, altså er du stadig inde i område 2.

Så du kan godt få sat spots op af den type du ønsker. Det er ikke altid så nemt når man selv vil gøre det, hvis det skal opfylde kravene, så det er godt du bruger tid på at sætte dig ordenligt ind i tingene, inden det bliver lavet.
God fornøjelse



 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

Blot en kommentar
når du nu bygger nyt, hvis du vælger 12 v løsningen kan du anvende led lamper (billigere end 220v leds ;-))
Jeg skiftede vores 8 halogener i badeværelsesloftet og har bedre lys + vi røg fra 160watt til ca. 3 w ialt og de kører slet ikke op i de høje temperaturer.
220v leds er dyrere og bliver Stadig varme..

Husk når du køber led.. Skal du kigge efter lumen tallet.. Hvor meget lys de afgiver..
Go vind m projektet..
.

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis