Ekstra generator

Hej
Er der nogen der kan forklare mig hvordan man forbinder en ekstra generator direkte til batteribanken

mvh
Hej Er der nogen der kan forklare mig hvordan man... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Lige for at runde af. Jeg har nu haft tid til at studerer mere på den generator jeg ønsker at montere. På bagsiden har den 4 poler
og jeg forventer at forbinde dem på flg. måde :
B+ til batteri plus pol
D+ til batteri minus pol
D+ Til lade lampe og vidre til bateri plus pol
W Her kan evt monterers en timetæller

Der er 2 poler ved D+ markeringen
Lyder det korrekt.
Mvh kastrup
Lige for at runde af. Jeg har nu haft tid til at studerer mere på den generator jeg ønsker at montere. På bagsiden har den 4 poler
og jeg forventer at forbinde dem på flg. måde :
B+ til batteri plus pol
D+ til batteri minus pol
D+ Til lade lampe og vidre til bateri plus pol
W Her kan evt monterers en timetæller

Der er 2 poler ved D+ markeringen
Lyder det korrekt. 

B+ skal til + på batteriet (klemme 30)
Stel på generatoren skal til minus på batteriet (klemme31)

Når du forbinder minus fra generatoren til minus på batteriet, skabers en fælles forbindelse mellem de to batterier, hvis generatorerne sidder på samme motorblok, bare lige som en oplysning.
D+ skal til ladelampens ene side. Den anden side forbindes til batteriets plus over en kontakt. Denne kontakt kan være kontakten i et relæ, hvis spole styres af f.eks. tændingskontakten på dit 12 volt anlæg. 24V og 12V anlæggene må ikke have fælles potentiale på plussiden.
Er du sikker på at der er to klemmer mærket D+? Er spændingsregulatoren indbygget eller styret over CAN bussen, du jo nok ikke har i båden?


fase
Hej Fabian
Skaber jeg også forbindelse når jeg har to selvstændige batteribanke, og hvis ja, hvor skal jeg så i køre minus fra "ny" genrator hen, hvis jeg vil havde den til at sidde på motorblokken.
Som jeg kan se det er den en lucas generator, med sådan en ca havlmåne formet spændingsregulator indbygget
Mht D+. Så er der to poler omkring denne markering, hvor af der på den ene sidder et pladestik og på den anden fastgøres ledning med mørtik

Mvh
Den ledning  som skal skrues fast med møtring, skal forbindes til batteriets plus-pol.
Den med spadestikket, er til ladelampen.
Du kan evt. tage stelforbindelsen direkte på generatoren, og så op til batteriets minus-pol, så kan det ikke blive mere direkte.

mvh jens
Hej Jens
Det undre mig lidt. For iht lucas's oversigt er det B+ der skal til batteriets plus pol og ikke D+
Se vedhæftet link
http://www.lucasee.com/page.php?name=terminaler_generator_lucas
Hvad er forklaringen ?
mvh
Annonce
hej 24 v er to 12 v batteri der er serie forbundet så du kan tage 12 v ud af den første batteri i serien uden problemer og lade med 24 v uden problemmer
det gør mand ved lastbiler når mand skal bruge 12 v til radio. cb. tv. telefon
jeg har bemærket at export biler at deres batteri kolapser men inriksbilers bateri holder længer på grund af at de bliver afladet og brugt flere gange i løbe af dagen i modsat export bil men husk at de skal ha samme ampære
hilsen renek

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hmmm Kan man ikke bare bruge en lader fra de 12 Volt over på de 24 Volt, hvis æ 12 Volt generator ellers kan følge med?
Hmmm Kan man ikke bare bruge en lader fra de 12 Volt over på de 24 Volt, hvis æ 12 Volt generator ellers kan følge med?
hej det kan mand ikke da der ikke blivet ladet du vil kun brenne ladderen af du kan lade den enkelvis med 12 v og sette den sammen mår du skal starte motoren i serieg
jeg ville sette en 24v lader på og tage strøm ud af batteriene til de industrimenter der bruger 12v men sører for at de har samme amp ellers vil der kun blive ladet det amp som den svagest batteri har
hilsen rene

ps undskyld jeg læste at det var motoran der var 24v

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej, da jeg købte min båd var der to kredse, en til motor og andet 12 volt, og en til oliefyr på 24 volt, der var to landstøms ladere og på 24 volt kredsen to hoved afbrydere så man kunne koble de to batterier om fra seriel til paralel forbinding, så kunne de lades op af motorens generator, dog med den løsning må 24 volt forbrugerne kobles fra når der motor-lades, men da det kun var til fyret gjorde det ikke noget da der jo er varme nok når motoren kører.

Hilsen Morten.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis