Hvordan vil i skære i beton ?

Jeg skal have skåret ud til en autolift i min garagegulv , og skal så ha lavet en hul på ca. 100 x 190 cm.    Kan man leje noget til at skære med , og som helst ikke støver for meget ? 
Tror i der er firmaer nær Herning som evt. kører ud og udfører det ?

Mvh.  Kim
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
firmaer som totaldiamanten kan sagtens gøre det

ellers kan du selv leje en stor skæremskine til formålet, det er bare at ringe til em materiel pusher i nærheden
Hvordan er det hvis der er rio net i gulvet , kan en gulvsav klare det ?
Hvordan er det hvis der er rio net i gulvet , kan en gulvsav klare det ?
Ja, men tager selvfølgelig lige på klingen, så er der meget jern i det, så kommer det til at koste flere klinger.

Jeg ville få et diamantskære firma til det, de skærer med vand på, så der er intet støv, og de har ikke begrænsning på tykkelsen af betonlaget heller, det har du hvis du bruger en alm. sav med skæreskive til det.
Annonce
Jeg skal nu til at lave hullet i gulvet på 2,2 x 1,2 mtr. 10 cm. betontykkelse , og jeg kan leje en gulvsav ved Ramirent men jeg vil blive afregnet for diamantskive slid pr. 1/10 mm Nogen der ved hvor meget skæring i 10 cm. beton ca. 7 mtr langt , ca. vil slide på en diamantklinge ?

Mvh. Kim H
ikke ret meget vis det er en ordenlig klinge

 Vestfyns betonboring

Skrevet af sk1985 på 02 apr 2012 19:34
ikke ret meget vis det er en ordenlig klinge


Nu er 1/10 mm. jo ikke meget , men det kan hurtig blive dyrt hvis jeg høvler 1 mm. af af skiven , ved ikke helt om jeg tør leje den , en Hilti DSH700

Hvorfor vil du absolut skære det hul ud på den måde?

Du kan ligesågodt skære et spor med en (stor) vinkelsliber. F.eks. et 3-5cm dybt spor. Og så hakker du resten ud med en el-hammer!

Hvad skal det hul gøre? Hvor dybt skal det være?  Hvad for en autolift er det? Og hvorfor kan den ikke blot stå på gulvet? Stil selv flere ?.

Hullet skal gøre at liften er væk , når den ikke bruges , dybden på hullet bliver ca. 23 cm. og det er en sakselift
Hvor lang tid vil det tage at skære , et 5cm dybt spor de 7 mtr. der er rundt om hullet , og vil man ikke gå til af støv ?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis