motorsavs konkurrance

hej derude. herude på landet får man jo en masse mere eller mindre dumme ideer og i de sidste par år har vi holdt mototsavs konkurrance, holder også pløje konkurrance osv. vi mangler dog og lave rødbede kast hvem kommer hurtigst igennem en 35 cm stamme(3.23 kæde) 45 cm stamme (3/8 del kæde) reglerne er simple det rigtige udstyr og filede kæder, ingen nye kæder. nu kommer mit spørgsmål så Jeg har en gammel partner 560 eller 650 kan sgu ikke lige huske det, men den går sgu ikke for godt længere og så ville jeg lave lidt sjov med den,tune den på en eller anden måde, hvordan gør jeg det? flybenzin eller noget andet søger gode ideer. den skal kun køre i små 10 sekunder og hvis den går i stykker er det bare ærgeligt. kom med gode ideer hilsen henrik
hej derude. herude på landet får man jo en masse... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

du kan prøve at google ind med. chainsaw tuning.

der kan  du se hvordan de portes og andet udsødningsrør alla tunede scooter.

og ser vildt ud. bland andet med savkæder uden rytter.!

men jeg kan ikke huske de forskelige hjemmesider hedder. men den slutter med . .com

hvis du skal se en af motorsave med harleydavidson motor.!

den har en god lyd. der bare siger spar to.?

du skal skrive harleydavidson chainsaw. eller harleychainsaw. i www.youtube.com 

gid og legede lidt med saven idag og fik den til og køre ganske udemærket, det er forretsten en partner 650. nu skal der lige et nyt luftfilter på, det gamle skulle vidst have været skiftet for 5-7 år siden.
og så er det vidst ved og være tid til og afprøve lidt af det forskellige,den skulle gerne komme under 8,5 sek på en stamme der er 40-45 cm. så alle forslag er stadig velkommen

dem inden på youtube har jo for meget fritid. men fine maskiner
Hej Henrik@p

Du kan lave en del forskellige ting for at få din sav til at yde mere. Methanol ville jeg ikke eksperimentere med hvis jeg var dig.
I stedet skal du kigge lidt på motoren. Det er lidt andeledes end en knallert men der er også en del ligheder.
Du kan ikke stille på tændingen på en motorsav så det du kan er at sørge for at den får noget mere at leve af og at den kan forbrænde det. Det letteste og hurtigste du kan gøre at at åbne udstødningen lidt. Det er simpelt og giver ganske meget. Der hvor lydpotten har sin åbning skal du simpelthen lave et udblæsningshul der er ca. dobbelt så stort.
Du kan også ændre på indsugnings og udstødningsportmen så skal cylinderen jo af. Det du her kan gøre er at lave indsugningsporten bredere, du må for alt i verden ikke tage af top og bund i porten kun bredden og porten må ikke blive poleret. Udstødningsporten kan du også gøre bredere men her sætter indgangshullet i lydpotten jo nogle begrænsninger. Udstødningsporten skal helst være poleret, det giver også bedre ydelse.

Hver gang du har lavet noget ved maskinen skal karburatoren justeres og det er meget vigtigt at den bliver justeret korrekt.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk

ok fantastisk, jeg vil prøve mig lidt frem når tiden igen er til det, har jo lidt tid og løbe på endnu, men er meget glade for alle input
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis