motorsavs konkurrance

hej derude. herude på landet får man jo en masse mere eller mindre dumme ideer og i de sidste par år har vi holdt mototsavs konkurrance, holder også pløje konkurrance osv. vi mangler dog og lave rødbede kast hvem kommer hurtigst igennem en 35 cm stamme(3.23 kæde) 45 cm stamme (3/8 del kæde) reglerne er simple det rigtige udstyr og filede kæder, ingen nye kæder. nu kommer mit spørgsmål så Jeg har en gammel partner 560 eller 650 kan sgu ikke lige huske det, men den går sgu ikke for godt længere og så ville jeg lave lidt sjov med den,tune den på en eller anden måde, hvordan gør jeg det? flybenzin eller noget andet søger gode ideer. den skal kun køre i små 10 sekunder og hvis den går i stykker er det bare ærgeligt. kom med gode ideer hilsen henrik
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man kan vel prøve at fodre den med en gang speedwayfuel, altså methanol. Men har du ikke olie i spritten så står den garanteret også helt stille efter kort tid
hvor får man lige fat på det henne, skal jo ikke bruge alverden 1 liter måske 2.

ja regner nu heller ikke med at den skal med i skoven mere, så hvis den kan holde i de ti sekunder er det fint for mig
Med det postnummer du har opgivet ville jeg tage ud forbi Nisseringen, hvor der ganske givet er nogen som har en sjat stående.
det var sgu da en god ide, hvorfor pokker havde jeg ikke tænkt på det

sommetider kan man ikke se skoven for bare træer
ellers kan du søge efter en modelbilklub. De bruger noget tilsvarende hysterisk fuel til de små modelbiler (http://www.hobbydirect.dk/shop/rc/r%2fc+tilbehoer/lrp+faerdigblandet+braendstof+25%25.htm)
Annonce
ja den ide var også god kanon
Methanol er ikke i sig selv garanti for højere ydelse. Faktisk har det en brændværdi der er mindre en benzin (!), så der skal en federe blanding til. Til gengæld har det et højere oktantal, så der kan klares noget mere kompression.
Ether, derimod, det kan særre fut i den. Bare et par procent.
Hvis den er godt slidt i ringe, stempen og cylinder kan det hjælpe på ydelsen at give den lidt mere olie, og evt en sjat i indsugningen, inden rekordforsøget.
Ellers er de gode gamle knallertregler gældende. Optimalt justeret kaburator, en grad eller to ekstra på fortændingen, planslibning af toppen og tynd pakning samt boring i kaburatorstudsen og "hakke" stemplet.

Man bliver som en dreng på ny ved tanken....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ok har du en ide om forhold, nu tænker på ether og olie, og så, hvor får man lige ether henne?

Du skal bruge en fuldsyntetisk olie og skal skal du finde Pro Boost fra Silkolene - jeg har engang boostet en 50 cc motor med det og det var en vild forskel at mærke på den gamle og slidte motor.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

det lyder spændende, jeg er frisk på at prøve det meste med den
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere