Bygge nyt hus lidt billigere

Hej. Min kone og jeg (mest jeg), har en drøm om at komme ud og bygge nyt hus. Jeg har en har på ingen måde håndværks snilde... Jeg kan bore en skrue skævt i en hundelort... Så det med selv at gå til hånde ved med byg, er ikke den store mulighed. Jeg har en lille idé om at hvis jeg finder mange matrialer selv, får dem hjem og skaffer de nødvendige tegninger og tilladelser, så vil vi kunne spare nogle penge i forhold til et typehus... Jeg har kigget en del på Isobyg.dk og fundet ud af at der kan opføres et 180 kvm, et plans hus i 45 cm blokke for ca 130.000 kr. her er der tale om de ydre vægge. Puds fra samme firma vil kunne gøres for ca 55.000 kr. Komplet fundament med kloak, sokkel og støbt gulv vil kunne gøres for omkring 205.000 kr. Gulve har jeg tænkt på at købe i Tyskland, da de kan fåes noget billigere dernede. Til at styre byggeriets gang har vi tænkt på at hyre en bygningskonstruktør, som håndværkerne kan ringe til. Jeg har yderligere tænkt mig at finde så meget som muligt over nethandel, for at kunne spare mere. Jeg ved jeg mangler at finde ud af en hel masse priser endnu og med dem jeg lige har fundet, vil jeg håbe at der måske var nogen der kunne hjælpe mig ved at fortælle mig om jeg er på rette vej til at få et lidt billigere hus?
Hej. Min kone og jeg (mest jeg), har en drøm om... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg glæder mig til at høre om du er af samme mening når dit hus er færdigt.

http://www.lyrk.dk
Da vi renoverede vores nuværende hus, havde vi desværre en del eksempler på at man ikke får glæde at den rabat, som håndværkerne får. Rabat på timeprisen fik vi heller ikke... Og det er på den baggrund at jeg gerne vil finde de ting selv.

Men det er da rart at høre at der åbenbart er en håndværker der er villig til at give rabat på den ene eller det andet...
Hej jeg er også ret sikker på at det godt kan lade sig gøre, og ville også gøre det vis jeg selv skulle bygge, men det vil kræve rigtig god planlægning med alle håndværkerne, med hensyn leverings tid af de forskellige martrialer, og så skal alle martrialer naturlig vis godkendes af den enkelte håndværker på forhånd, så kvaliteten af produktet er i orden. så du ikke lige pludselig står med en senning martrialer som håndværkeren ikke vil bruge fordi de ikke er godkent eller ligende.

Rigtig god fornøgelse med planlægningen af jeres nye hus. mvh nicolai
Det er ikke for at skyde jeres idé i sænk, for det får jeg absolut intet ud af. Men det er bare ikke sådan lige til bare at bestille en omgang materialer og så bygger håndværkerne bare der ud af. Med mindre man selv skal bygge huset, bliver ideen nok svær at gennemføre. Personligt ville jeg ikke give et fast tilbud på at bygge et hus hvor bygherre selv købte materialerne hjem, fordi jeg skulle bruge halvdelen af tiden på enten at stå med ham i telefonen, vente på materialer osv. Selv ved den mindste opgave hvor kunder selv køber materialer arbejder jeg på timeløn. Det er ikke fordi jeg bliver millionær af at sælge materialer til et helt hus, jeg tror endda ikke engang jeg holder timelønnen hjemme med det arbejde der ligger i det også. Hvis man vil spare penge på et byggeri og det samtidig skal være vellykket, tror jeg man skal kigge på hvad man selv kan udføre af forefaldende arbejde hvis man ikke har håndværksmæssig snilde. Det kunne være sig som arbejdsmand på projektet eller lign., måske lave en aftale om at du står til rådighed x antal timer hver dag, og al oprydning bliver klaret når håndværkerne er gået hjem, så der hver morgen er pænt og ryddeligt over det hele.

http://www.lyrk.dk
Har du overvejet udenlandsk arbejdskraft?

Flere af mine venner og bekendte her i byen har benyttet sig af polakker til nybyg og meget store renoveringsopgaver. Jeg har som elektriker arbejdet sammen med dem flere gange og de gutter der kommer her udfører et stykke arbejde der er i tip top!

Det er faktisk det samme team der kommer igen år efter år. I vores lille by rygtes det hurtigt, når nogen kan levere et godt stykke arbejde, så de har fået rigeligt at se til!

Du kan fx få hjælp hos dit lokale byggemarked, fx har Stark noget der hedder selv-byg hvor de giver råd og vejledning hele vejen igennem og hjælper dig med at planlægge leverancerne af byggematerialer. Jeg har selv benyttet mig af dette og det fungerede faktisk fint. Du kan også betale en byggesagkyndig til at hjælpe dig under processen med bygge styring og råd og vejledning.

Det er et sjovt og spændende projekt at kaste sig ud i, med sådan et byggeri. Jeg har ikke fortrudt at jeg selv påtog mig opgaven af vores hus og vi nyder det færdige resultat hver dag og så er det bare sjovt at kunne gøre det så meget billigere. Vores genbo har stort set magen til vores projekt og givet tre gange så meget for det, med en nøglefærdig løsning


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Har du overvejet udenlandsk arbejdskraft?

Flere af mine venner og bekendte her i byen har benyttet sig af polakker til nybyg og meget store renoveringsopgaver. Jeg har som elektriker arbejdet sammen med dem flere gange og de gutter der kommer her udfører et stykke arbejde der er i tip top!

Det er faktisk det samme team der kommer igen år efter år. I vores lille by rygtes det hurtigt, når nogen kan levere et godt stykke arbejde, så de har fået rigeligt at se til!

Du kan fx få hjælp hos dit lokale byggemarked, fx har Stark noget der hedder selv-byg hvor de giver råd og vejledning hele vejen igennem og hjælper dig med at planlægge leverancerne af byggematerialer. Jeg har selv benyttet mig af dette og det fungerede faktisk fint. Du kan også betale en byggesagkyndig til at hjælpe dig under processen med bygge styring og råd og vejledning.

Det er et sjovt og spændende projekt at kaste sig ud i, med sådan et byggeri. Jeg har ikke fortrudt at jeg selv påtog mig opgaven af vores hus og vi nyder det færdige resultat hver dag og så er det bare sjovt at kunne gøre det så meget billigere. Vores genbo har stort set magen til vores projekt og givet tre gange så meget for det, med en nøglefærdig løsning


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Weizo:

Vi har overvejet udenlandsk arbejdskraft, men vi kan ikke finde et firma, der er med i en byggegaranti. Vi vil helst stå rimeligt godt, hvis der er uenighed om byggeriets kvalitet. Det er også pga tidligere erfarringer...

Naveren:

Det er ikke for at spille dum er uvidende... Men hvad kan der lige ske ved at jeg selv bestiller alle døre, karme, vinduer og gulve? Bare lige for at tage nogle af de få ting der skal laves af en tømrer.
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl, men så vidt jeg ved er byggegaranti ordningen ingen ting værd. Der er ingen garanti for noget og alle kan hvis de vil, spytte penge i kassen og blive medlem. Jeg har set mange eksempler på folk der er blevet snydt så vandet driver og her har der ingen hjælp været at hente.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

snoisulli: Jeg tror jeg ville gøre det samme som dig! Men, nu er jeg pt ved at hovedrenovere et helt hus, og her snakker vi KUN yderskal tilbage, resten er forfra. Jeg har lært en del ting i min process, jeg lister dem op, og så kan du se om du kan bruge dem, eller du bare synes jeg vrøvler

1. Logistik - hvor skal materialer opbevares - eller timeing af materialer lige når de skal bruges..
2. Uventede udgifter - Dem er der mange af som newbe på bygge fronten, mit budget er overskredet med 25%!
3. Tidsplan - har været umulig for mig at holde, fordi man som newbe ikke har nogen anelse om hvor lang tid ting tager.

Bare lige lidt indput Men go for it Er jo fedt at gøre ting selv hvis man kan

Mvh

Morten

Byg Garanti dækker kun op til 100.000 kr. Så der er sgu ikke meget garanti over det.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også