Jeg skal bruge en el-børge til at forklare mig hvad der er galt her.
Vi er stadig ved at renovere hus.
Nok om det, men vi renovere så kontoret, og sætter nyt loft op.
Jeg sætter så 6 styk GU10/220v spots op i loftet, istedet for den gamle lampe der sad.
Så der kommer en 3-leder ind i rummet, den går til IHC-modtageren, derfra køre 3-lederen bare fra pære til pære, dog uden at bruge JORD-ledningen her da GU10'erne kun bruger FASE/NUL
Synes så at de 6x50W pære der sidder i bruger lige lovlig meget, så de bliver lige skiftet til nogle LED 3W.
Sætter alle 6 i, og så tænder de svagt?
Tænder på IHC kontakten, de blinker lidt, men lyser ikke mere af den grund.
Står og tænker WOOT ??!
Hiver den sidste pære i kæden ud og sætter den gamle 50W halogen/gløde pære i....PLING!....og alt virker perfekt ????
Nu slukker og tænder de som de skal ?
står igen og tænker WTF ???!!!
Tager jeg den 50W ud af soklen, så laver de det der underlige tænde/slukke rod med det samme.
De slukker ikke helt, nærmest kun halvt.
Når jeg tænder lyser de op i 1 sek. og går ned på halv styrke igen.
Står og tænker WTFFFFFFF !!!!
Det jeg skal vide er.
Hvad er det som den halogen/gløde pære har, som får det hele til at virke så snart den kobles i kæden.
For det skal jeg så lige have på den sidste LED pære inden jeg kobler den i kæden.
Nogle steder på nettet læser jeg om ensretter dioder, 12v omformere og alt muligt andet gejl.
Men hvor skal ensretter-dioden sidde hvis den skal virke ?
Jeg kan åbne LED pæren så kan kan se det lille print.
Så hvis jeg vidste hvor, så kunne jeg snildt lige lodde sådan en på den/dem.
Det er noget med at IHC-loft-udtaget slukker NUL-ledningen, og at dioderne så stadig kan lave lidt lys på den strøm der er.
Men det der med at ALLE de LED pære skal have en ensretterdiode kan jo ikke helt passe, for når jeg sætter halogenen i så virker de 5 der sidder helt perfekt.
Så det er altså noget den gammeldags halogen fætter der har, som gøre at alt virker når den er med i kæden.
Fandt noget med at koble en omformer ind i kæden, så skulle den æde den strøm der får dem til at lyse når der er slukket.
12v omformeren er testet med at blive tilkoblet i kredsløbet, virker ikke.
Hvad er det jeg skal gøre for at løse den her gåde ????
Det mærkelige er at i vores køkken sidder NØJAGTIG samme system.....uden problemer vel at mærke ???
HJÆÆÆÆÆLP !!!!