Luftfilter

Hey! 
Jeg har en polo 1.4 fra 1998, og jeg går og overvejer at smide et nyt luftfilter på. Derfor har jeg et par spørgsmål, som i forhåbentligt kan hjælpe mig med. 
Først og fremmeste, jeg ved godt at jeg ikke vil få nogen effekt ud af det, søger sådan set også kun lidt mere lyd når jeg trykker gaspedalen ned - Og det skulle et filter jo kunne gøre.
Kan det på nogen måde ødelægge noget i motoren, at jeg smider et nyt luftfilter i?
Er der nogen forskelle mellem de forskellige filter mærker? (K&N, Green, Thansens filtre osv.)
Hey!  Jeg har en polo 1.4 fra 1998, og jeg går og... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan ikke laves korrekt,så luftmassemåleren fiser af.
Gør som Henrik men kør bare helt uden filter,ingen olie=ingen virkning.
Du skal op på 300HK før du udover den ulovlige lyd opnår en virkning.
René
Skrevet af ALB69 på 24 feb 2012 19:43
Det kan ikke laves korrekt,så luftmassemåleren fiser af.
Gør som Henrik men kør bare helt uden filter,ingen olie=ingen virkning.
Du skal op på 300HK før du udover den ulovlige lyd opnår en virkning.
René

Så du mener slet ikke at jeg skal have et filter på? Det kan da ødelægge motoren så?


polobjørn -> Jeg regnede også med at få en af mine mekaniker venner til at fikse det for mig, så alt sidder som det skal. Ang. med lyden, så er det jo det jeg søger. Selvfølgelig ved jeg godt at der kommer mere lyd, men det kommer også til at lyde bedre, synes jeg selv ihvertfald
du ødelægger intet, bare lad være med at give det olie og så blæse det når du skifter olie, har kørt med sådan et filter på bilen over 200000 uden nogen form for mekaniske problemer
rent bortset fra. at olien i filteret fanger snavs og støv. det er ret tydeligt på min mc, der får luften banket direkte ind i filteret. så henrik, din bil er god til at æde skidt

 

har skrevet tidligere at jeg aldrig har givet filteret olie og begynder heller ikke på det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis