Luftfilter

Hey! 
Jeg har en polo 1.4 fra 1998, og jeg går og overvejer at smide et nyt luftfilter på. Derfor har jeg et par spørgsmål, som i forhåbentligt kan hjælpe mig med. 
Først og fremmeste, jeg ved godt at jeg ikke vil få nogen effekt ud af det, søger sådan set også kun lidt mere lyd når jeg trykker gaspedalen ned - Og det skulle et filter jo kunne gøre.
Kan det på nogen måde ødelægge noget i motoren, at jeg smider et nyt luftfilter i?
Er der nogen forskelle mellem de forskellige filter mærker? (K&N, Green, Thansens filtre osv.)
Hey!  Jeg har en polo 1.4 fra 1998, og jeg går og... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det besværligt at lave? Det ser rimelig svært ud af fixe det hele, synes jeg ihvertfald.
Jeg har set lidt videoer om det, og de fortæller at man skal føre kold luft ind til filteret. Skal man igang med at rode med tingene for at få det til at passe?
du kan købe et sæt rense- og smøringsprodukter til K&N. Det er den bedste løsning at sætte sportsfilteret på, men du kan måske nøjes med denne her:
http://www.autostyle.dk/shop/hp-40530c1.html

 

Skrevet af uldal på 23 feb 2012 13:31
du kan købe et sæt rense- og smøringsprodukter til K&N. Det er den bedste løsning at sætte sportsfilteret på, men du kan måske nøjes med denne her:
http://www.autostyle.dk/shop/hp-40530c1.html

Er der forskel på HK og KN filterne? Altså lyden og sådan?
Jeg kwnder ikke lydforskellen. Nu er formålet med et sportsfilter jo ikke lyden, men effekten! Og den får du .... Måske. Som jeg kan se, har du en gammel halvtræt vw, som du let kan køre livet af. Hvsi det er fed lyd du er efter, burde du nok skifte bageste udst.potte i stedet.

 

Annonce
K&N holder længere, men fælles for dem alle er at de skal vedligholdes ordenligt. Der må ikke bruges trykluft til at rense et filter med olie i, men derimod den specielle K&N filterens som købes samme sted. Derefter behandles filteret igen med den rigtige olie da rensen "tømmer" filtret helt for olie. Gør du disse to ting med de intervaller som K&N forskriver på dit filter får du aldrig problemer og filteret holder formentlig resten af bilens levetid. Et K&N kit er forberedt til montering af din luftmængdemåler og tilpasset specielt til din motor så det er at foretrække. Her er lidt læsestof http://www.dot-e.dk/
Skrevet af uldal på 23 feb 2012 17:02
Jeg kwnder ikke lydforskellen. Nu er formålet med et sportsfilter jo ikke lyden, men effekten! Og den får du .... Måske. Som jeg kan se, har du en gammel halvtræt vw, som du let kan køre livet af. Hvsi det er fed lyd du er efter, burde du nok skifte bageste udst.potte i stedet.

Så har den jo en høj lød konstant, ikke lige det jeg søgte. Søgte at den sagde lidt mere når jeg gasser op


Automakeup -> Mange tak for det svar!
No sweat :-) Vær opmærksom på at ligegyldigt hvordan du end skære kagen så vil et luftfilter med mere flow altid støje mere ved alle omdrejningstal....selv i tomgang vil du opleve at det "suser" langt mere medmindre at du naturligvis vælger et elementfilter til den org. luftfilterkasse, men jeg gætter at det ikke lige var det du havde i tankerne. ;-)
satte k&N på min toyota for 4 år siden, har aldrig smurt det med olie, har blæst det indefra og ud for hver olieskift, aldrig problemer.
sætte en sportsudstødning på din bil giver konstant larm,nogle situationer god lyd, men den larmer.
hvis ikke du kan køre en bil med et K&N filter uden det lyder som rally har du et seriøst problem med din højre fod.
Hej

Pas MEGET på med at bruge luftfiltre som skal behandles med olie.
Hvis det ikke udføres fulstændigt korrekt kan du resikere at der kommer olie ind på den tråd som sidder i din luftmassemåler, og så vil den blive ødelagt (olien brænder fast i måletråden)
 
Vi har set det mange gange i firmaet hvor jeg arbejder, og det koster en ny luftmassemåler hver gang (den er temmelig dyr)

Rent lydmæsig vil det ikke originale filter støje mere hele tiden, også når du ikke accelererer, og det kan man godt blive træt af at høre på.

Ydelsesmæssig set vil du ikke kunne mærke nogen forskel - typisk vil det "måske" give 2-3 Hk. mere !!

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis