Overføre billeder fra mobiltlf til PC

Jeg har en mobiltelefon Nokia 2730 C - 1, hvori der er et fotografisk apparat.
Jeg ville så overføre nogle prøvebilleder til PCen. Jeg forsøgte med et kabel. PCen registrerede osv telefonen, men var ikke sindet at overføre noget, som når jeg tilslutter mit alm. digitalkamera.

Så forsøgte jeg om den kunne overføre noget med bluetooth, men der var ingen reaktion, selv om jeg er lykkedes med at få et headset til at fungere på telefonen med denne blå tand. Så telefonen må indeholde denne funktion, men jeg kan bare ikke finde den.

Er der nogen, der kan lede mig på vej? 
Jeg har downloaded brugervejledningen, som ikke har noget omkring overførsel af skilderier.

Med venlig hilsen
ktm

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du se telefonen, med kabel, som et ekstra drev i din stifinder(går ud fra det er windows)?
har du installeret nokia pc suite? http://europe.nokia.com/support/product-support/pc-suites/compatibility-and-download#
@ kimcarlsen Det hjalp at installere Nokia suite! Tak for hjælpen.
Det er nu ikke overmåde gode billeder man kan opnå med de små kameraer. Min er så også kun 2.0 mega pixel.

@ martin_petersen Jeg har ikke Internet adgang på min tlf. Ville en sådan overførsel ikke kræve megen databrug?


Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM
Hvis du går ind i "galleri" og markerer et billede og trykker "valg" og "send med bluetoth" burde din computer kunne modtage dem, hvis du har en "bluetoth"dongle på din pc - sådan gjorde jeg før jeg fik købt et datakabel som absolut er nummer et til alle overførsler, så hvis det findes til din telefon, så køb et, de er ikke særlig dyre - du kan f.eks købe det her   http://www.mytrendyphone.dk/shop/no...068c1.html  der koster det 46 Kr. plus lidt porto.
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for det link. Så behøver jeg ikke stjæle Hustrus!
Jeg er ikke sikker på, at jeg har bluetooth på min PC, men da jeg ikke ved, hvordan jeg skal lede efter det, kan det da godt være. Jeg har et par små dongler, en Targus og en Belkin, men aner ikke hvad de kan gøre af gode ting.
Mine evner inden for dette IT og elektronik, er ikke overmåde stor, om overhovedet eksisterende!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hej Igen

Du kan prøve om du kan bruge de dongler du har - prøv blot at sætte den i et usb stik og lad windows selv finde driver og installere den - når det er gjort burde du have en ikon for bluetoth i din proceslinie hvis dine dongler er til det  -  den er normalt blå - højreklik på den så kommer der en tekstbox frem så kan du se hvad den kan !

Det er IKKE sikkert at dine dongler kan "tale" med nokiaen, jeg måtte købe en "Cubix" for at det virkede, havde ellers en anden men den kunne ikke "tale" med Nokia -
Alt andet lige er det meget bedre/hurtigere med et datakabel og "Nokia Suite"  som du kan hente her:        HUSK at vælge telefon !!!     http://europe.nokia.com/support/pro.../pc-suites

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
kan ramkortet ikke tages ud af nokia telefonen.
så den kan læses i kortlæseren.
Med Nokia Suite går det fint med at overføre skilderierne.
Den ene dongle var lige netop en blåtand, og den lod sig installere, men kom ud med at den ikke var tilsluttet. Det kunne jeg så ikke hitte ud af at få den til at gøre og så ville telefonen selvfølgelig ikke finde den. Nå skidt, jeg bruger bare kablet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej
Når du har installeret din dongle får du en bluetoth ikon nede i proceslinien til højre - den højre klikker du på så kommer der en meny frem og der kan du så vælge tilslut eller søg m.m.
Hilsne Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Kan du som Hans siger ikke bare tage kortet ud og smække i kortlæseren?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis