Planforsænkning af kogeplade

kæresten og jeg er ved at købe nyt køkken. Vi har valgt at bordpladen skal være en laminat plade. og at vasken underlimes fra fabrikkens side, så den er helt i niveau med bordpladen.  

Det samme kunne jeg også godt tænke mig med min kogeplade. Men hvordan gøres dette?  saver man et hul der passer, og kører en tur med ovrefræseren så den lige kan komme ned og blive plan med bordpladen, hvorefter man giver den lidt silikone rundt i samlingen for at tætne. Synes ikke lige jeg kunne google det, men brugte sikkert de forkerte ord Det er denne her kogeplade der er tale om.
kæresten og jeg er ved at købe nyt køkken. Vi har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@kamb: Det kommer da helt an på hvem du handler med. Service niveauet er åbenbart vidt forskelligt.
Da vores gik i stykker blev ALT lavet uden nogen from for bøvl. Producenten kan da ikke klantre kunden at han få den sænket i niveau med bordpladen. Går skidtet i stykker må producenten leve op til sit ansvar uanset. Voss gør det i hvert fald:-)

Men godt med tippet så kan Illisher jo få det afklaret med den hårde hvidevare butik han handler med.
Skrevet af sømpistolen på 12 feb 2012 17:58
@kamb: Det kommer da helt an på hvem du handler med. Service niveauet er åbenbart vidt forskelligt.
Da vores gik i stykker blev ALT lavet uden nogen from for bøvl. Producenten kan da ikke klantre kunden at han få den sænket i niveau med bordpladen. Går skidtet i stykker må producenten leve op til sit ansvar uanset. Voss gør det i hvert fald:-)

Men godt med tippet så kan Illisher jo få det afklaret med den hårde hvidevare butik han handler med.


Nej, Det er importøren der i deres bestemmelser beskriver det.. Det er ham der betaler rep. i garantiperioden - har intet med butikken at gøre..

Men hvad Voss skriver, ved jeg ikke, men min erfaring går på alle mærker i DTS, samt Whirlpool - og de vil ikke betale for at skulle afmontere kundens plade - det kunne få vidtrækkende konsekvenser, hvis f.eks borpladen blev beskadiget under demontage.

Samme gjorden sig gældende med integrerede køleskabe og opvaskere, hvis maskinen/skabet skulle ud for at blive repareret, så skulle kunden selv sørge for det.. Hvis vi som teknikere, skulle afmontere låger osv. kunne det igen have store omfang og evt. konsekvenser..

Det er muligt at nogle serviceudbydere har gjort det / gør det - men i så fald er det deres egen vurdering og risiko.
Du har ikke krav på det..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Går den i stykker, vil jeg selv mene man står for at få den bragt til rep. Det er lidt min erfaring med ting her i livet. Har ikke oplevet at der kommer en servicemontør ud. Men har på den anden side heller aldrig ejet større ting før nu. Anyway, det ville i hvertfald ikke være det der afskrækkede mig. Det tager jo ikke mange minutter at krasse en fuge op, og hive stikket ud af væggen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis