Skrevet af sømpistolen på 12 feb 2012 17:58
@kamb: Det kommer da helt an på hvem du handler med. Service niveauet er åbenbart vidt forskelligt.
Da vores gik i stykker blev ALT lavet uden nogen from for bøvl. Producenten kan da ikke klantre kunden at han få den sænket i niveau med bordpladen. Går skidtet i stykker må producenten leve op til sit ansvar uanset. Voss gør det i hvert fald:-)
Men godt med tippet så kan Illisher jo få det afklaret med den hårde hvidevare butik han handler med.
Nej, Det er importøren der i deres bestemmelser beskriver det.. Det er ham der betaler rep. i garantiperioden - har intet med butikken at gøre..
Men hvad Voss skriver, ved jeg ikke, men min erfaring går på alle mærker i DTS, samt Whirlpool - og de vil ikke betale for at skulle afmontere kundens plade - det kunne få vidtrækkende konsekvenser, hvis f.eks borpladen blev beskadiget under demontage.
Samme gjorden sig gældende med integrerede køleskabe og opvaskere, hvis maskinen/skabet skulle ud for at blive repareret, så skulle kunden selv sørge for det.. Hvis vi som teknikere, skulle afmontere låger osv. kunne det igen have store omfang og evt. konsekvenser..
Det er muligt at nogle serviceudbydere har gjort det / gør det - men i så fald er det deres egen vurdering og risiko.
Du har ikke krav på det..