Skødespil

Den ru overflade på vores skødespil er slidt væk. Så nu glider tovet i spilkoppen.
Nogen der har et godt forslag til at behandle overfladen.
Vi har selv tænkt på at bruge en Dremmel til at slibe små lodrette fordybninger i spilkoppen.
Venlig hilsen Jesper
Den ru overflade på vores skødespil er slidt væk.... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rul

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Sandblæsning er også et no-go . Det vil også få en uønsket friktion uden belastning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis  sandblæsning er for ru, kunne man efterfølgende, polere med voks/kludeskive, det vil give en ujævn overflade, som samtidig er glat.
En pudsning med polerlærred (ultrafin smergellærrede PO), er også en mulighed, så er det kun toppene af ujævnhederne der bliver blanke/glatte.

Drejer det sig om en plastrulle, er ovenstående nok ikke anvendelig.

Hvis der skal rulleteres, vil et rulleteringsværktøj af den her type, være at foretrække.
Det giver ikke det store pres på emnet, som det trationelle rulleterings værktøj gør.
(Men har man en stabil opspænding, evt. i bløde kløer, og pinolstøtte, kan det trationelle rulleteringsværktøj da også anvendes.)


jens
Jeg synes rulletering lyder som en god ide, jeg kunne forestille mig at prisen ville være den samme som sandblæsning.
Sandblæsning med efterfølgende slibning tror jeg også på.
Så er det bare med at finde en der kan udføre opgaven i København.
Tak for alle svarene.
Venlig hilsen Jesper
Her lidt opdatering.
Jeg endte med at bruge en elektrisk gravørpen.
Link
Fordi vi havde en og fordi jeg så ikke behøvede at afmonterer spillene.
Den blev sat til max i styrke og så gav jeg spillene et rimeligt tæt lag af små huller. Det tog ca 20 - 30 min på hvert spil.
Umiddelbart virker det fint. Måske for godt, men så må jeg lige i gang med et stykke smergel-lærred.
Tak for hjælpen Jesper
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også